کد خبر: ۱۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 15
نماینده ولی فقیه در تعاون روستایی:
حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی گفت: اگر این طرح موفق شده به خاطر این است که دولت یازدهم تمام بودجه مورد نیاز را تخصیص داده و این کمک بسیار خوبی به مردم است.
شفاآنلاین>سلامت>نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی با قدردانی از دولت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح باعث ایجاد آرامش روانی در جامعه و کاهش هزینه های درمانی بیماران شده است.

به گزارش شفاآنلاین،حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی افزود: اگر این طرح موفق شده به خاطر این است که دولت یازدهم تمام بودجه مورد نیاز را تخصیص داده و این کمک بسیار خوبی به مردم است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به تامین هزینه دارو و درمان بیماران صعب العلاج اقدام کند، گفت: تامین بخشی از هزینه های دارو و درمان بیماران صعب العلاج در طرح تحول سلامت آمده و مورد توجه بوده، ولی در سال های آینده باید توجه ویژه تر به این مساله داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی گفت: برخی افراد مبتلا به امراض خاص نیازمند حمایت بیشتر از نظر دارو و ویزیت هستند که دولت درقالب این طرح مشکلات آنها را تا حدودی برطرف کرده ولی باز نیازمند حمایت هستند.
عابدی بیان داشت: امروز دنیا نگاه خاصی به طرح تحول نظام سلامت دارد چرا که نماد کامل عدالت محوری و حمایت از مردم در مقابل بیماری های مختلف است.
وی ادامه داد: این طرح درکنار موفقیت بالا نیاز به بازنگری دارد که مهمترین آن، مراقبت های پزشکی و پیشگیری از بیماری است.
وی به عنوان نمونه گفت: در برخی کشورها غذاهای مقوی مانند شیر را به صورت رایگان در بین مردم توزیع می کنند و این مساله از بسیاری از امراض پیشگیری می کند.
عابدی همچنین گفت: یکی از چالش های فراروی طرح تحول سلامت، بیمه ها هستند ، برخی بیمه ها برای تقبل همه هزینه ها، ناتوان هستند، پیشنهاد می شود دولت بیمه های دولتی یا شبه دولتی را برای کمک به طرح تحول سلامت حمایت کند تا آنها پایه درمان شوند.
عابدی حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان دولتی را نیز از دیگر ضروریات طرح تحول سلامت دانست و گفت: در بیمارستان های دولتی، باید پزشکانی را قرار دهند که باعث آرامش مردم شوند.
وی ادامه داد: اگر آرامش روانی ایجاد شود بسیاری از بیماری های جسمی نیز کاهش پیدا می کند، مردم اگر بیمار شوند باید دغدغه هزینه درمان نداشته باشند.
وی گفت: اگر بخواهیم عدالت را درجامعه در حدی که انقلاب ما خواسته محقق کنیم باید کیفیت زندگی مردم را بویژه در عرصه بهداشت ودرمان تقویت کنیم و این اقدام با تکمیل طرح تحول نظام سلامت محقق می شود.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار