کد خبر: ۱۴۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 13
این گروه ارزیابی مثبتی از طرح تحول سلامت داشتند و آن را جزو م دل‌های موفق اعلام کردند و برای بهبود آن پیشنهاداتی را ارائه نمودند که بعضی را لحاظ کرده و بعضی را لحاظ خواهیم کرد.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: گروهی از سمت سازمان بهداشت جهانی به کشورمان آمدند و در ارزیابی که انجام دادند طرح تحول را مثبت ارزیابی کرده و آن را جرو مدل‌های موفق معرفی کردند.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: گروهی از سمت سازمان بهداشت جهانی آمده‌اند و در ارزیابی که در دو هفته انجام دادند گزارشی را منتشر کردند که سه روز پیش به دست ما رسید.

وی افزود: این گروه ارزیابی مثبتی از طرح تحول سلامت داشتند و آن را جزو م دل‌های موفق اعلام کردند و برای بهبود آن پیشنهاداتی را ارائه نمودند که بعضی را لحاظ کرده و بعضی را لحاظ خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌پیشنهاداتی که از سمت سازمان بهداشت جهانی به ما ارائه داده شد شامل موارد زیر بود. تثبیت پول‌های حوزه سلامت، اعمال تولیت، تجمیع، تغییر نظام فی‌فور سرویس به سمت نظام پرداخت در ازای خدمت ( که  اخیراً ما این موضوع را مطرح کرده و موافقت‌های اولیه را گرفته‌ایم) و همچنین گسترش برنامه پزشک خانواده بود. این گزارش را در آینده منتشر خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا آخر این دوره حداقل 90 درصد جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت یعنی 90 درصد بیماران شناسایی و 90 درصد خدمات مطلوب را خواهند گرفت، بهورزان دهه 60 همان مراقبین سلامت بودند که باعث افتخار ایران شدند و هم اکنون بهورز به عنوان یک برند جهانی برای ما مطرح است. امیدواریم با طراحی که انجام شده مراقبین سلامت در شهرها همین نقش کلیدی را داشته باشند.

حریرچی گفت: مراقبین سلامت اکنون همان لیسانسه‌ها هستند که آموزش‌های لازم را دیدند و خدمات بهداشتی سطح اول را به مردم می‌دهند و در صورت نیاز افراد را به پزشک خانواده ارجاع خواهند داد. خواهش ما این است که مردم به مراقبین سلامت مراجعه کنند و خدمات را دریافت کرده تا در پرونده الکترونیکی اطلاعات آنها ثبت شود، مراقبین سلامت نقطه تماس مردم با حوزه سلامت هستند

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون 56 میلیون و دویست هزار و 957 نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دادند و 45 میلیون و 860 هزار نفر خدمت گرفتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: