کد خبر: ۱۴۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
ترامپ باید بداند که با تولیدات داخلی، ایران توانایی جذب بازار تجهیزات دارویی و پزشکی کشور آمریکا را نیز خواهد داشت.
شفا آنلاین>سلامت>رییس انستیتو پاستور و ستاد توسعه زیست فناوری نانو ایران گفت: ترامپ باید بداند که با تولیدات داخلی، ایران توانایی جذب بازار تجهیزات دارویی و پزشکی کشور آمریکا را نیز خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور و ستاد توسعه زیست فناوری ایران خطاب به رجزخوانی‌های بیهوده رییس‌جمهور جدید آمریکا نسبت به تحریم‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: ترامپ باید بداند که تولیدات داخلی ما، این لیست تحریمی را ناامید خواهد کرد به گونه‌ای که ایران توانایی جذب بازار تجهیزات دارویی و پزشکی کشور آمریکا را نیز خواهد داشت.  
 
وی افزود: با روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا کالاها و تجهیزات پزشکی و بیوتکنولوژی با اعلام این لیست وارد فاز جدیدی شد، در حالیکه از بهمن ماه سال جاری مجموعا 41 قلم کالای ارسالی به ایران نیازمند اخذ مجوز از خزانه داری آمریکا است.
 
رییس ستاد توسعه زیست فناوری نانو ایران با بیان اینکه هم اکنون 21 قلم از لیست تحریم‌های دارویی و تجهیرات پزشکی ترامپ به تولید داخلی رسیده، تاکید کرد: با برنامه ریزی و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری این اقلام توسط شرکت‌های دانش بنیان کشورمان تولید شده‌اند که علاوه بر رفع نیازهای داخلی آمادگی صادرات را هم دارند.  

قانعی اظهار داشت: سایر اقلام ذکر شده در لیست جدید تحریم‌ها علیه ایران شامل تجهیزاتی می‌شود که در کشور نمی‌توانیم آن‌ها را تولید کنیم، البته در این زمینه ستاد توسعه زیست فناوری برنامه حمایتی خود را برای تولید داخلی آنها اعلام می‌کند و به همین منظور  محققین این حوزه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی: biodc.isti.ir مراجعه کنند. 
 
وی ادامه داد: علاوه بر تولیدات ذکر شده، نمونه‌سازی 6 قلم کالا و تجهیزات دیگر نیز با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر با موفقیت انجام شد و طی چند سال آینده توسط شرکت‌های ایرانی به تولید صنعتی خواهد رسید.
برچسب ها: انستیتو ، پاستور ، ترامپ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار