کد خبر: ۱۴۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
احمد نجاتیان؛۸۰۰ تخت بیمارستانی در آینده در سیستان و بلوچستان فعال می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر ارتقا سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۸۰۰ تخت بیمارستانی در آینده در سیستان و بلوچستان فعال می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، احمد نجاتیان در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه در زاهدان بیان کرد: شغل پرستاری وظیفه‌ای مقدس و خطیر است که مستقیم با سلامت جامعه ارتباط دارد. حرفه پرستاری یکی از سخت‌ترین مشاغل به لحاظ فشار روحی و جسمی است.

نجاتیان همچنین در خصوص فعالیت پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: کیفیت مراقبت‌ها و افزایش رضایتمندی مردم باید یکی از اولویت‌ها در عرصه شغل پرستاری باشد. در زمینه محیط ارائه خدمات، مسؤولان مربوطه ملزم هستند سازو کارهای لازم را در محیط کار فراهم کنند. در زمینه پرستاران نیز اینکه آیا شرایط لازم را برای این کار دارند، باید صلاحیت علمی تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ آمار دقیقی نداریم که چه تعداد از پرستاران فعال، چه تعداد بیکار، چه تعداد در بخش دولتی و چه تعداد در بخش خصوصی یا سایر بخش‌های نظام سلامت فعالیت می‌کنند. باید راه‌های کوتاه مدت و بلند مدت را بویژه در زاهدان برای تامین پرستار مورد نیاز این استان فراهم کنیم.

میری گفت: در این بسته پیشنهاداتی از جمله اختصاص سهمیه کارشناسی ارشد به پرستاران علاقه‌مند خدمت در برخی شهرهای استان، افزایش سطح حقوق و دستمزد این افراد، برگزاری دوره آموزشی برای کمک بهیاران برای خدمت به‌عنوان کمک پرستار و استفاده از دانشجویان سال آخر پرستاری قرار دارد.

همچنین دکتر میری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم گفت: کمبود پرستار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وضوح مشهود است. برای برطرف کردن این مشکل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و وزارت بهداشت بسته‌ای در حال تدوین است که پس از تصویب، اجرائی می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: