کد خبر: ۱۴۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
از میان بیمارانی که دریچه مصنوعی برای آنها کار گذاشته می‌شود، دو درصد آنها دچار عفونت می‌شوند.
       

شفا آنلاین:حسن رادمهر، جراح قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بالاترین آمار جراحی‌های قلب را مربوط به «بای پس عروق کرنور» یا همان گرفتگی رگ‌های قلب عنوان کرد و معتقد است که آمار جراحی‌های قلب رو به افزایش است.


به گزارش شفا آنلاین:وی می‌گوید: «این در حالی است که سن ابتلا به بیماری‌های قبلی نیز رو به کاهش است و متخصصین قلب و عروق نسبت به بروز سکته قلبی در سنین پایین و افراد جوان هشدار می‌دهند. به‌طوری که اخیرا متخصصان قلب و عروق از بروز سکته قلبی در سن 20 سالگی در کشور خبر داده اند. عفونت دریچه‌های مصنوعی قلب اگرچه شایع نیست، ولی بسیار خطرناک است.


از میان بیمارانی که دریچه مصنوعی برای آنها کار گذاشته می‌شود، دو درصد آنها دچار عفونت می‌شوند. بنابراین، اگر بیمار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و دریچه مصنوعی برای وی کار گذاشته می‌شود باید مراقب بروز عفونت در بدن خود باشند. به عنوان مثال این بیمار باید از مسواک نرم استفاده کند تا لثه‌هایش زخم نشده و به دنبال آن میکروب و عفونت به خون وی راه پیدا نکند. همین‌طور زمانی که برای انجام آندوسکوپی یا مواردی مانند آن مراجعه می‌کند، پزشک باید حتما در صورت بروز مشکل آنتی‌بیوتیک‌های قوی برای او تجویز کند تا بدنش دچار عفونت نشود.»سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: