کد خبر: ۱۴۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
قربانی بیان کرد:
محمدحسین قربانی اظهار کرد:داروخانه ها سرمایه های بسیار محدودی دارند و براساس داد وستد با بیمار و بر اساس درآمدهای کسب شده باید داروها را از شرکت های دارویی خریداری کنند، اما متاسفانه به دلیل بدهی بیمه ها مطالبات داروخانه داران پرداخت نمی شود که این موضوع درحال حاضر نگران کننده است.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد ازبی توجهی سازمان برنامه و بودجه دراختصاص ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی بیمه سلامت، گفت: بدهی به صنعت دارو برخی داروخانه ها را درمرحله تعطیلی قرار داده است.

به گزارش شفاآنلاین،محمدحسین قربانی  درخصوص برخی اخبار مبنی بر وجود 6 هزارمیلیارد تومان بدهی دولت به صنعت دارو از سال 93 تاکنون، گفت: به طور تقریبی این آمار درست است و این میزان بدهی در مجموع شامل صنعت دارو اعم از توزیع، تولید و پخش دارو در داروخانه ها است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل درحال حاضر بدهی بیمه ها به داروخانه ها است، افزود: داروخانه ها سرمایه های بسیار محدودی دارند و براساس داد وستد با بیمار و بر اساس درآمدهای کسب شده باید داروها را از شرکت های دارویی خریداری کنند، اما متاسفانه به دلیل بدهی بیمه ها مطالبات داروخانه داران پرداخت نمی شود که این موضوع درحال حاضر نگران کننده است.


قربانی با اشاره به اینکه دولت باید 8 هزار میلیارد تومان  اوراق مشارکت را در زمان کوتاهی دراختیار بیمه سلامت قرار دهد، گفت: یکی از مهم ترین موضوعات پرداخت مطالبات داروخانه ها از محل 8 هزارمیلیاردتومان است، ضمن اینکه اکثر داروخانه داران از قشرمتوسط جامعه هستند؛ هرچند که برخی از مسئولان داروخانه‌ها به دلیل همین مطالبات و عدم پرداخت آن حاضر به توقف فعالیت داروخانه های خود شدند.

قربانی تاکید کرد: همچنین سیستم‌های پخش دارو توان مالی آنچنانی برای توزیع دارو و ملزومات پزشکی نداشته و با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، بنابراین این دو بخش درصنعت دارو برای جامعه پزشکی نگرانی هایی را به وجود آورده است؛ البته امیدواریم هشدارها مبنی بر عدم فروش دارو به بیماران به دلیل این مشکلات اجرایی نشود، زیرا داروخانه داران از دغدغه های بیماران درتامین دارو آگاهی دارند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه منابع موردنیاز برای پرداخت بدهی‌ها بیمه ها به داروخانه داران و مراکز درمانی باید سریع تامین شود، افزود: متاسفانه مسئولان سازمان برنامه و بودجه با بی‌تدبیری و بی‌توجهی تاکنون در اختصاص 8 هزار میلیارد تومان بودجه برای پرداخت بدهی بیمه سلامت کوتاهی کرده اما بهتر است بانک رفاه و سیستم اقتصادی دولت مسیرپرداخت بدهی بیمه سلامت را هموار کنند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طورقطع به لحاظ اینکه داروخانه داران درخط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند در تامین داروهای مورد نیاز مردم با وجود مشکل همراهی های بسیاری می کنند.

 رییس کمیسیون سلامت اتاق تهران گفت: اگر6 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صنعت دارو پرداخت نشود،علاوه بر احتمال تعطیلی داروخانه ها ممکن است داروهای مورد نیاز متقاضیان دارو که دفترچه های تامین اجتماعی دارند تامین نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: