کد خبر: ۱۴۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
«مریم سلیمی» در مراسم روز پرستار عنوان کرد: پرستاران زیادی از نیروهای اورژانس، در راه ها با آمبولانس، در هوا با بالگرد، در بیمارستان ها با آنفلوآنزا در همین یکی دو سال اخیر به مظلومیت آتش نشانان قهرمان از بین ما رفتند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی> یکی از پرستاران نمونه کشوری از معاون اول رئیس جمهوری درخواست کرد به مشکلات پرستاران از جمله مطالبات معوقه رسیدگی کند.

به گزارش شفاآنلاین،«مریم سلیمی» در مراسم روز پرستار که در سالن اجلاس سران و با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و سید «حسن هاشمی» وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: پرستاران زیادی از نیروهای اورژانس، در راه ها با آمبولانس، در هوا با بالگرد، در بیمارستان ها با آنفلوآنزا در همین یکی دو سال اخیر به مظلومیت آتش نشانان قهرمان از بین ما رفتند.
وی خطاب به معاون اول رئیس جمهوری گفت: 'امروز اعضای تیم سلامت که در بخش های روانی، سوختگی، اورژانس، ویژه و ... کار می کنند، گاهی اوقات در مرز مرگ و زندگی حرکت می کنند. بیایید به سازمان مدیریت، بیمه ها و دیگران دستور بفرمایید، یکبار دیگر به موضوع تیم سلامت پرستاران، پیرا پزشکان و ... از این منظر نگاه کنند و برای رفع مطالبات اساسی پرستاران کمک کنند.'
وی از تاخیر در پرداخت کارانه و اضافه کاری های پرستاران که به گفته او حدود هشت ماه تا یکسال تاخیر دارد، گله کرد و گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات، ما را در پرداخت اقساط و بدهی هایمان گرفتار کرده است. همین مطالبات نیز هنگامی که قرار است، وصول شود مشمول 3 تا 20 درصد کسورات بیمه ای و 10 درصد مالیات می شود.
سلیمی اضافه کرد: آمار 200 هزار نفری کمبود پرستار درست است. خواهش می کنم یک بار برای همیشه طی یک اقدام انقلابی مسئله کمبود نیرو و ریشه های آن را حل کنید، تا ما با اضافه شدن هر تخت و بخش کابوس نبینیم.
سلیمی افزود: البته از همه پرستاران می خواهم، مراقبت کنند که مطالباتشان کماکان در بستر پاک و بی آلایش صنفی و حرفه ای پیگیری شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: