کد خبر: ۱۴۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
افرادی که دارای سابقه بیماری‌های قلبی-عروقی در خانواده خود هستند ولی رویکردی مثبت به زندگی دارند، یک سوم کمتر از افراد منفی‌نگر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند.
شفا آنلاین:نگرش شما به زندگی چگونه است؟ آیا به گروهی تعلق دارید که نیمه پر لیوان را می‌بینند یا نیمه خالی آن را؟ به گفته دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز پاسخ مثبت یا منفی به این پرسش تعیین کننده میزان سلامت قلب شما است. آنها یافته‌های خود را در این باره به همراه راه‌های تقویت نگرش مثبت با شما در میان می‌گذارند:


اخباری دلگرم کننده
به گزارش شفا آنلاین:افرادی که دارای سابقه بیماری‌های قلبی-عروقی در خانواده خود هستند ولی رویکردی مثبت به زندگی دارند، یک سوم کمتر از افراد منفی‌نگر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. دکتر لیزا یانک، محقق ارشد دانشگاه جانز هاپکینز و گروهش مشاهده کردند افرادی که تمامی فاکتورهای خطر را در ابتلای به بیماری‌های قلبی دارا بودند با برخورداری از نگرشی خوشبینانه نسبت به امور زندگی نسبت به همتایان بدبین خود 13 درصد کمتر دچار امراض قلبی می‌شوند. این تیم تحقیقاتی با استفاده از سیستمی آماری میزان شادمانی و سرخوشی، میزان انرژی، سطح اضطراب و میزان رضایت کلی را از زندگی و سلامت، مقیاس اصلی تحقیقات خود برای تقسیم افراد به گروه خوش‌بین و بدبین قرار دادند.
امید
مکانیزم دقیق ارتباط بین مثبت‌اندیشی و سلامت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما محققان احتمال می‌دهند که افراد خوش‌بین در برابر اثرات مخرب التهاب بافتی ناشی از استرس بسیار مقاوم‌تر هستند. احتمال دیگر آن است که امیدواری به افراد کمک می‌کند در ارتباط با سلامت خود بهتر تصمیم‌گیری کرده و برای زندگی اهداف درازمدت تعیین کنند. همین تحقیقات نشان می‌دهد احساسات منفی سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند. آنچه واضح است غیرقابل انکار بودن ارتباط سلامت و مثبت‌اندیشی است. مطالعات نشان می‌دهد که این مثبت‌اندیشی سبب می‌شود تصمیمات ما نتایج بهتری در پی داشته باشند وحس رضایت از زندگی بیشتر و عمیق‌تر ‌شود.

چگونه حس خوش‌بینی و نگرش مثبت را در خود تقویت کنیم؟
پروفسور یانک می‌‌گوید با وجود اینکه مثبت‌اندیشی ماهیتی مادرزادی دارد، برای آینکه بتوانیم نگرش و خلق‌مان را بهبود بخشیم راهکارهایی عملی وجود دارد:
سعی کنیم بیشتر لبخند بزنیم: دانشگاه ایالتی کانزاس تحقیقاتی انجام داده که نشان می‌دهد لبخند زدن حتی اگرواقعی نبوده و تنها تظاهر به شادی باشد، ضربان قلب و فشار خون را در مواقع استرس کاهش می‌دهد. بنابراین وقتی که در شرایط پراسترس شغلی یا خانوادگی قرار دارید با تماشای یک فیلم کوتاه کمدی خود را طنزدرمانی کنید.
سعی کنید واقعیت‌ها را بازتعریف کنید: برای مثال وقتی در راه‌بندان گیر کرده‌اید به‌جای عصبانی شدن به‌خود یادآوری کنید که داشتن اتومبیل شخصی و بهره‌مند بودن از چند دقیقه فرصت اضافی برای گوش دادن به موسقی یا اخبار، امتیازی است که همگان از آن برخوردار نیستند. به علاوه عصبانیت شما تغییری در شرایط موجود بوجود نمی‌آورد.
سعی کنید انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا کنید: انعطاف‌پذیری توانایی افراد به تحمل شرایط پراسترس و موقعیت‌های منفی یا باخت است. کارشناسان راهکارهای زیررا در شکل‌گیری انعطاف‌پذیری موثر می‌دانند.
 حفظ روابط خوب با خانواده و دوستان.
 پذیرش این واقعیت که تغییر و مشکلات قسمتی از زندگی است.
 مواجهه و سعی در حل مشکلات به‌جای آنکه در مقابل آنها تسلیم شویم و منتظر باشیم خودبه‌خود از بین بروند.
منبع: نشریه الکترونیکی دانشگاه جانز هاپکینز
سپید

برچسب ها: کشت چای ، ایران ، اصلاحگر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: