کد خبر: ۱۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 31
محمد نعیم امینی فرد؛در حال حاضر در حوزه چشم پزشکی جزو کشورهای صاحب رتبه در سطح منطقه هستیم

شفا آنلاین:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور رئیس انجمن چشم پزشکی در جلسه امروز این کمیسیون گفت که طبق گزارش ارائه شده در حال حاضر ما در حوزه چشم پزشکی پیشرفت های خوبی داشتیم به طوری که تقریبا هیچ بیماری برای درمان بیماری های مربوط به چشم پزشکی به خارج از کشور نمی‌رود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد نعیم امینی فرد در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت:‌ در این جلسه رئیس انجمن چشم پزشکی به همراه اعضای هیأت مدیره به ارائه گزارشی در مورد پیشرفت ها در حوزه چشم پزشکی و مشکلات این انجمن پرداختند . مشکلاتی که بعضا مانع ارتقای وضعیت بهداشت،‌ درمان و پژوهش می‌شود.

وی گزارش ارائه شده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر در حوزه چشم پزشکی جزو کشورهای صاحب رتبه در سطح منطقه هستیم و با استفاده از آخرین تکنولوژی ها به حدی رسیده ایم که معمولا بیمار برای درمان بیماری های مربوط به چشم خارج از کشور مراجعه نمی کند چون در داخل تمامی امکانات برای درمان وجود دارد.

امینی فرد در عین حال گفت که با توجه به گزارش ارائه شده باید خدمات پیشگیرانه در نقاط محروم ارتقاء یابد که این مستلزم تعامل بیشتر است. انجمن چشم پزشکی با وزارت بهداشت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین به بررسی سه لایحه در این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: این سه لایحه به کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد . یکی از این لوایح مربوط به اصلاح ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی است. ماده 35 مربوط به مشمولانی است که بعد از فراغت از تحصیل در دوره دیپلم در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارجی و داخلی پذیرفته شده اند که به آن‌ها معافیت تحصیلی داده می‌شود . در حال حاضر مسئولان نظام وظیفه می خواهند قید خارج از کشور را حذف کنند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی کسانی که در خارج از کشور ادامه تحصیل می دهند مشمول معافیت تحصیلی نمی شوند.

وی افزود: لایحه دیگر مربوط به تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور با سازوکاری مشخص و با حضور نهادهای مختلف است.

به گفته وی، لایحه دیگر مربوط به قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی کشور است که به استناد آن دولت موظف می‌شود با استفاده از منابعی امکانات لازم را با وزارت راه برای امدادرسانی در سوانح جاده ای اختصاص دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در پایان گفت:‌ این سه لایحه با حضور مسئولان مربوطه از وزارت راه و شهرسازی،‌ پلیس راهور، هلال احمر و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت که قرار شد رای گیری نهایی در جلسه بعدی انجام شود.

برچسب ها: کمیسیون ، بهداشت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: