کد خبر: ۱۴۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 31
متاسفانه در حال حاضر ما یک وضعیت نابسامانی درکلینیک‌های زیبایی در سطح کشور داریم که باید در درجه اول به این کلینیک‌ها رسیدگی شود.
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان نظام پزشکی از ساماندهی کلینیک‌های زیبایی سطح شهر با کمک وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ما یک وضعیت نابسامانی درکلینیک‌های زیبایی در سطح کشور داریم که باید در درجه اول به این کلینیک‌ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مجوزها باید بازنگری شود و ما آمادگی داریم به این نابسامانی‌های کلینیک‌ها رسیدگی کنیم.

رییس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: متاسفانه خدمات زیبایی در برخی از این کلینیک‌ها توسط پزشک یا افراد ذی‌صلاح انجام نمی‌شود این درحالیست که این افراد خود را پزشک معرفی می‌کنند.

زالی تصریح کرد: ما آمادگی داریم پروتکلی که با وزارت بهداشت داشته‌ایم را اجرایی و عملی کنیم.

وی در خصوص تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای یادآور شد: تبلیغات این نوع شبکه‌ها در حالت غیرمجاز انجام می‌شود در حالی‌که برخی از داروهای ترک اعتیاد از مواد مخدر تشکیل شده و به جای بهبودی فرد معتاد ضربه دوبرابری بیشتر از اعتیاد به بیمار تزریق می‌کند.

۱۹۸ دادسرای نظام پزشکی در کشور وجود دارد

زالی گفت: سازمان نظام پزشکی دارای سیستم دادسرایی بوده و اینکه کسی در روند پیگیری پاسخی نگیرد، مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: نظام پزشکی دارای 198 دادسرای انتظامی در سراسر کشور است که شکایت در دادسرا ثبت و پرونده را دادیار رسیدگی می‌کند که این دادیار بسیار موجه بوده و سابقه کار مکفی دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: شکایت یا وارد شده یا غیروارد اعلام می‌شود که شکایت وارده به هیأت بدوی رفته و شکایت غیروارد به شکات اعلام می‌شود.

 زالی اضافه کرد: زمانی که شکایت غیروارده به شکات اعلام شد، آنها صرف‌نظر کرده و یا در پرونده قصد ادامه یافتن دارند و حتی اگر دادسرا آن را مختومه اعلام کند فرد شاکی می‌تواند مستقیماً به هیأت بدوی مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مسیر قانونی در پیگیری پرونده مشخص است اضافه کرد: این مسئله باعث شده که نیاز به ارجاع به جای دیگر نباشد.

وی تصریح کرد:‌در هیأت تجدید نظر استان هیأت بدوی، هیأت عالی و دادسرا کارشناسان و اعضای آن متفاوت بوده و تکراری نیستند تا اقدامات لازم در پیگیری پرونده‌ها به صورت دقیق انجام شود.

رییس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در ارتباط با خطاهای پزشکی باید گفت که درصد آمار این خطاها نسبت به آمار جهانی بسیار پایین است و حجم خدمات ارائه شده پزشکی در سال گذشته در کل کشور 850 میلیون خدمت سرپایی و بستری بود.

زالی گفت:‌ رسانه‌ها باید به موضوع خطای پزشکی به صورت فنی و فرآیندی وارد شوند و فرهنگ خوداظهاری خطای پزشکان به صورت پایلوت در برخی از بیمارستان‌ها انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس این فرهنگ خوداظهاری صندوق‌هایی در بیمارستان‌ها تعبیه شده که مسئولین می‌توانند آن را بخوانند و دیگر پزشکان ترس از اعلام خطا نداشته باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی یادآورشد: شورای پیشگیری از خطاهای پزشکی نیز تشکیل شده و همه اقدامات لازم در این راستا صورت می‌پذیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: