کد خبر: ۱۴۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 01
این روزها ایران آبستن اندوه و نگرانی است. حادثه پلاسکو دل بی‌تفاوت‌ترین آدم‌ها را هم لرزاند. واکنش‌ها متفاوت بود.
شفا آنلاین:جبهه‌گیری، دعواهای جناحی، سوگواری، اعتراض، همه این‌ها واکنشی طبیعی در مقابل این حادثه سهمگین بود؛ اما روز دوشنبه ۱۱ بهمن با بقیه روزها فرق داشت. همه خسته از هجوم شنیدن خبرهای بد به خیابان آمدند تا برای آخرین بار با عزیزانشان وداع کنند. مصلای تهران آماده تشییع پیکر شهدا شد و جمعیت زیادی در این مکان حضور یافته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید خطوط ۱ و ۳ مترو به دلیل حضور مردم که از مسیرهای مختلف به سمت مصلا در حرکت بودند، شلوغ‌تر از همیشه بود. شرکت واحد اتوبوسرانی تعداد زیادی از اتوبوس‌های خود را برای جابجایی رایگان مسافران و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع اختصاص داد. ایستگاه‌های مترو، خیابان و اتوبان‌ها پر از جمعیتی بود که به دنبال مرهمی برای تسکین دردشان بودند... ترافیک امروز خیابان بهشتی و مطهری به خاطر تک سرنشینانی که می‌خواهد خودشان را به محل کار برسانند، نبود. به خاطر مردمی بود که برای وداع به خیابان آمده بودند.

 مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان با تلاوت قرآن کریم توسط استاد قصری‌زاده و اقامه نماز بر پیکر آن‌ها توسط آیت‌الله امامی کاشانی آغاز شد. خودروهای سازمان آتش‌نشانی به جای آژیر کشیدن و عجله برای رسیدن به محل حادثه آرام حرکت می‌کردند این بار هیچ عجله‌ای برای رسیدن نبود. خودروهای آتش‌نشانی، پیکر آتش‌نشانان فداکار را حمل می‌کردند. بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی‌تبار، علی مستوفی، حسین حسین زاده، محمد آقایی قادرلو، حسین سلطانی، رضا نظری، مجتبی کوهی، امیرحسین داداشی، محسن روحانی، رضا شفیعی اینچه، ناصر مهرورز، محسن قدیانی، علیرضا سفی زاده، حامد هوایی. این نام‌ها را باید به خاطر سپرد. نباید بگذاریم خاک سرد، آتش عشقمان به این مهربانان را خاموش کند. این عزیزان وقتی از خودشان گذشتند که ایثار و گذشتن از یاد ما رفته بود و خودخواهی همه وجودمان را گرفته بود. همه آمده بودند. چپ. راست. اصول‌گرا و اصلاح‌طلب. مقصر و تقصیردیده. خانواده شهدا، هیئت‌های عزاداری. هنرمندان و مسئولین؛ اما از بین همه این‌ها غمبارترین چشم‌ها را هم‌قطاران آتش‌نشان‌ها داشتند. آن‌ها که با چشم‌هایشان سوختن را دیدند و با دست‌هایشان خاک را پس زدند تا پیکر رفیقانشان را پیدا کنند تا مرهمی باشد بر دل دردمندشان.


شهدای آتش‌نشان بعد از انجام مراسم از مفتح شمالی تا خیابان شهید مطهری با بدرقه مردم تشییع شدند و از آنجا به بهشت‌زهرا منتقل شدند و در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت‌زهرا در جوار شهدای گمنام دفاع مقدس به خاک سپرده شدند.
مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان، چهارشنبه 13 بهمن از ساعت 14 تا 16 در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: