کد خبر: ۱۴۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 31
دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلستان و رییس جدید موسسه تحقیقاتی آلزایمر بریتانیا (ARUK) در حال حاضر تمام توجهش را بر روی درمان بیماری زوال عقل یا دمانس مغزی معطوف کرده است.
شفا آنلاین:او در سال ۲۰۱۲ برنامه‌ای به نام «چالش آلزایمر» را شروع کرد که هدف آن یافتن درمان یا علاجی برای زوال عقل تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی بود.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس این برنامه تا پایان سال ۲۰۲۰ انگلیس باید به بهترین کشور جهان برای مراقبت و حمایت از بیماران زوال عقل و مراقبان‌شان و خانواده‌هایشان بدل شود. همچنین بر اساس این برنامه انگلیس تا پایان این سال بهترین کشور در جهان از لحاظ انجام پژوهش درباره زوال عقل و سایر بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی شود.

کامرون می‌گوید: «در دوران نخست وزیری تمرکز اصلی من بر روی مسئله مهار زوال عقل بود و هرچند تا به اکنون به پیشرفت‌ها و نوآوری‌های بسیاری در این زمینه دست پیدا کرده‌ایم اما همچنان به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه سلامت باقی مانده است. من بسیار خرسندم از این‌که ریاست سازمان تحقیقاتی آلزایمر بریتانیا را بر عهده گرفته‌ام. این موسسه خیریه به عنوان یک موسسه تحقیقاتی پیشرو درباره زوال عقل نه تنها برای یافتن درمان مناسب تلاش می‌کند بلکه با تصورات غلط جامعه از این بیماری نیزمقابله می‌کند. زوال عقل غیرقابل پیشگیری و غیر قابل درمان نیست و درواقع تحقیق بزرگترین سلاح ما برای مقابله با آن است. من متعهد هستم که به این موسسه کمک کنم تا زندگی افرادی را که به این بیماری خانمان‌سوز دچار شده‌اند تغییر دهم.»
به گفته دیوید کامرون بودجه‌های لازم برای فعالیت این موسسه تحقیقاتی فراهم شده و همانطور که تحقیقات سرطان و سکته مغزی شایسته هرگونه توجه است زوال عقل نیز باید به درستی مورد توجه واقع شود. زوال عقل زندگی مردم را از آنها می‌دزدد، ارتباطات آن‌ها را با دنیای خارج دگرگون می‌کند و رویاها و امیدها را از بین می‌برد.
هیلاری اوانس مدیر اجرایی موسسه تحقیقاتی آلزایمر بریتانیا پس از ملاقاتی که با کامرون داشت گفت: «کامرون بیش از هر کس دیگری مسئله زوال عقل را در صدر محافل علمی جهان قرار داده است. او به عنوان رهبر جهانی تحقیقات آلزایمر با همکاری کشورهای عضو G7 می‌کوشد تا پایان سال ۲۰۲۵ درمان قطعی زوال عقل را بیاید. موسسه تحقیقاتی آلزایمر بریتانیا یک سازمان خیریه بلند پرواز و در حال رشدی است که به طرز منحصربه فردی برای مقابله با بزرگترین چالش پزشکی ما طراحی شده است. ما تمامی تمرکزمان را بر روی این تحقیق گذاشته‌ایم و با بهترین دانشمندان بریتانیا و جهان همکاری می‌کنیم. ما متعهدیم تا برترین مغزها و جدیدترین ایده‌ها را از سرتاسر جهان گرد هم آوریم تا در کنار یکدیگر هر چه سریعتر به پیشرفت‌های مهم در این زمینه دست یابیم. حمایت دیوید کامرون به ما کمک خواهد کرد تا به رشد مثبت خود ادامه داده و تلاش‌های تحقیقاتی‌مان را تقویت بخشیم و سرانجام به ترس, آسیب و نا‌امیدی ناشی از بیماری زوال عقل پایان دهیم.»
درباره زوال عقل
زوال عقل چیست؟
زوال عقل واژه‌ای است که برای توصیف اختلالات مختلف دژنراتیو مغزی که باعث از دست رفتن تدریجی عملکرد مغز از جمله تفکر، حافظه و استدلال می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آیا زوال عقل با آلزایمر یکسان است؟
آلزایمر درواقع رایج‌ترین شکل بیماری زوال عقل است و ۶۲ درصد از موارد ابتلا به زوال عقل را شامل می‌شود.
چه کسانی دچار زوال عقل میشوند؟
در بیشتر مردم، اولین علایم این بیماری بین سنین ۶۰ تا ۷۰ سالگی ظاهر می‌شود. برآورد می‌شود که در حال حاضر۸۵۰ هزار نفر در بریتانیا زوال عقل دارند و تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون نفر به این تعداد اضافه خواهد شد.
آیا درمانی وجود دارد؟
زوال عقل در حال حاضر بدون درمان است، هرچند داروهایی وجود دارد که برخی علایم بیماری را از بین می‌برند و یا پیشرفت بیماری را کند می‌کنند.
علت چیست؟
علل ابتلا به بیماری زوال عقل کاملا شناخته شده نیست. دانشمندان عقیده دارند که ژنتیک، شیوه زندگی و فاکتورهای زیست محیطی نقش مهمی در ابتلا به این بیماری بازی می‌کنند.سپید

منبع: Telegraph
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: