کد خبر: ۱۴۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 30
یک نظرخواهی از پزشکان آمریکایی نشان‌دهنده مخالفت فراگیر آنان با تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره جمهوری‌خواه برای بازپس‌گیری لایحه مراقبت‌های بهداشتی ارزان‌قیمت (ACA) معروف به اوباماکر (Obamcare) است.
شفا آنلاین: این نتایج که در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نشان می‌دهد که فقط ۱۵ درصد از ۴۲۶ پزشک مراقبت اولیه طرفدار بازپس‌گیری کامل این لایحه هستند.

به گزارش شفا آنلاین:حتی در میان پزشکانی که به ترامپ رای داده‌اند، فقط ۳۸ درصد اذعان کردند که می‌خواهند این لایحه به کلی نابود شود. ترامپ وعده داده است که اوباماکر با چیزی بهتر جایگزین کند. نه او و نه کنگره جزئیاتی درباره این جایگزین منتشر نکرده‌اند.

انتشار چنین جزئیاتی از بسته مواد طرح جدید، می‌توانست حمایت پزشکانی را که از آنان نظرخواهی شده بود، جلب کند؛ ۷۴ درصد این پزشکان طرفدار ایجاد اصلاحاتی در اوباماکر بودند. اما برخی از اصلاحاتی که آنان خواستارشان بودند، ممکن است به مذاق مخالفان این قانون خوش نیاید. برای مثال، بیش از ۶۶ درصد از پزشکان پاسخ‌دهنده گفتند که دولت باید یک گزینه عمومی مشابه با مدیکیر (بیمه سالمندان) برای رقابت با بیمه خصوصی ایجاد کند. بسیاری از مخالفان اوباماکر می‌خواهند که دولت به کلی از کسب‌وکار مراقبت‌های بهداشتی خارج شود.

بیش از نیمی (۵۹ درصد) از پزشکان نظرخواهی ‌شده از دادن تخفیف‌های مالیاتی که به افراد مشمول مدیکید (بیمه نیازمندان)، امکان خرید بیمه خصوصی بدهد، حمایت می‌کردند. مدیکید یک بیمه با بودجه فدرال اما با مدیریت ایالتی است که افراد نیازمند را پوشش می‌دهد. حدود ۶۹ درصد از این پزشکان طرفدار افزایش استفاده از حساب‌های پس‌انداز بهداشتی بودند.
برعکس، فقط ۲۹ درصد از این پزشکان از افزایش استفاده از طرح‌های بیمه‌ای با کسورات بالا، پیشنهادی که برای کاهش هزینه‌های دولت مطرح بوده است، حمایت می‌کردند و کمتر از نیمی از پزشکان (۴۳ درصد) گفتند که مدیکیر یا بیمه سالمندان باید گسترش یابد تا افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله را پوشش دهد.
برخی از جمهوری‌خواهان خواستار مقررات زدایی از صنعت بیمه خصوصی شده‌اند، اقدامی که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که طرح‌های بیمه بهداشتی‌شان را ورای مرزهای ایالتی هم بفروشند. فقط ۴۲ درصد از پزشکان از این نظر حمایت کردند.
پزشکان مراقبت‌های اولیه درباره این نظر بحث‌برانگیز که همه ایالت‌ها مدیکید را بر اساس رهنمودهای اوباماکر گسترش دهند، به دو دسته تقریبا مساوی موافق و مخالف تقسیم شده بودند. بسیاری از ایالت‌های با فرماندار جمهوری‌خواه از انجام این کار اجتناب کرده‌اند. اما موادی از این قانون که بیشترین محبوبیت را در میان مردم دارند، در میان پزشکان خط اول هم بسیار محبوب هستند.
اندکی بیش از ۹۵ درصد این پزشکان گفتند که ممنوع کردن شرکت‌های بیمه از پوشش ندادن یا تعیین نرخ بیمه بالاتر برای افراد با بیماری‌های قبلی تا حدی یا بسیار مهم است. پیش از اجرای اوباماکر شرکت‌های بیمه مجاز به انجام چنین کاری بودند. میزان حمایت این پزشکان از ادامه پوشش بیمه فرزندان تا ۲۶ سالگی به وسیله طرح بیمه فرزندانشان، ارائه معافیت‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهای کوچک و گسترش مدیکید در میان افراد فقیر به ترتیب ۸۸ درصد، ۹۱ درصد و ۷۳ درصد بود.
دکتر کریگ پولاک، یکی از این پژوهشگران و استادیار پزشکی داخلی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز در بالتیمور دراین‌باره گفت: «به نظر من، جالب‌توجه است که حتی در میان پزشکانی که گفته بودند به ترامپ رای داده‌اند، فقط حدود یک‌سوم - ۳۸ درصد- از بازپس‌گیری کامل (ACA) حمایت می‌کردند.» فقط ۳۲ درصد پزشکان گفته بودند جمهوری‌خواه هستند از بازپس‌گیری کامل این لایحه طرفداری می‌کردند. این میزان در میان دموکرات‌ها صفر بود.
این نظرخواهی در ماه دسامبر و ژانویه به صورت پستی انجام شده و میزان پاسخ‌دهی آن ۴۵ درصد بود.
این نظرخواهی بر پزشکان مراقبت‌های اولیه متمرکز بود، یعنی گروهی از پزشکان شامل پزشکان خانواده، متخصصان کودکان و متخصصان پزشکی داخلی؛ چرا که به گفته پولاک «این پزشکان در خط مقدم تلاش برای حمایت از بیمارانشان قرار دارند.
برعکس، نظرخواهی که به وسیله بنیاد خانواده کیزر و بنیاد کامن‌ولث در طول فصل اول سال ۲۰۱۵، یعنی یک سال و نیم پس از به کار افتادن وب‌سایت پذیرش بیماران اوباماکر، نشان داد که ۵۲ درصد از پزشکان مراقبت‌های اولیه نظر موافقی نسبت به این قانون ندارند و ۴۸ درصد آنان طرفدار اوباماکر هستند. مجادله سیاسی بر سر حمایت پزشکان از اوباماکر موضوع جار و جنجال سیاسی بسیاری بوده است. برای مثال، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در سال ۲۰۱۲ مدعی بودند که ۸۳ درصد پزشکان به علت اوباماکر قصد ترک حرفه‌شان را دارند. این ادعا بر اساس نظرخواهی به وسیله گروهی بود که معلوم شد مخالف این قانون بودند. PolitiFact، یک وب‌سایت حقیقت‌یاب (fact-checking)، نیز حکم کرد این ادعا دروغ است، زیرا این نظرخواهی هرگز مستقیما از پزشکان نپرسیده بود که آیا اوباماکر باعث شده است به فکر ترک کردن حرفه پزشکی بیفتند یا نه.
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: