کد خبر: ۱۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 27
ریحان در ایران و افغانستان یافت می شود، اظهار داشت: ویتامین A و C موجود در ریحان باعث بهبود قلب، دستگاه گوارشی و عفونت دهان و دندان می شود.
شفا آنلاین:یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف ریحان به همراه چای در فصل زمستان بیماری های تنفسی و سرماخوردگی را کاهش می دهد.
به گزارش شفا آنلاین:میلاد خادم پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه گیاه ریحان از گلهای کوچک به رنگ های سفید، بنفش و قرمز تشکیل شده، گفت: برای کاهش بیماری های عفونی و خونی از این گیاه به عنوان سبزی و دمنوش استفاده کنید.

وی با بیان اینکه ریحان در ایران و افغانستان یافت می شود، اظهار داشت: ویتامین A و C موجود در ریحان باعث بهبود قلب، دستگاه گوارشی و عفونت دهان و دندان می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با اعلام اینکه سبزینه موجود در ریحان باعث از بین رفتن بوی دهان می شود، تاکید کرد: مصرف آب ریحان در درمان نیش حشرات، برونشیت، عوارض پوستی و چشمی تاثیر بسزایی دارد.

خادم به تاثیر مصرف ریحان همراه با چای در هوای سرد بر کاهش سرماخوردگی اشاره کرد و افزود: استفاده از این گیاه دارویی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، مفاصل استخوانی و هضم غذا می شود و در بیماران دیابتی، غلظت خون را کاهش می دهند.

وی با اشاره به تاثیر ریحان بر خواب بیان کرد: خاصیت ضد اسپاسمی این گیاه خستگی افراد را برطرف می کند و مصرف یک لیوان دمکرده ریحان قبل از خواب باعث کاهش استرس و بی خوابی می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه استفاده از برگ ریحان تاثیر زیادی بر افزایش شیر مادر دارد، تصریح کرد: مصرف دمکرده ریحان عوارضی مانند تشنج، سردرد، سرگیجه و نفخ معده را بهبود می بخشد.جوان آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: