کد خبر: ۱۳۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 26
در اجرای برنامه تحول نظام سلامت نباید شتاب کرد و ارزیابی زیرساخت های موجود و برطرف کردن ضعف های احتمالی در اجرا می تواند تاثیر مثبتی بر اجرای هرچه بهتر برنامه تحول نظام سلامت داشته باشد.
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مکمل اجرای طرح تحول نظام سلامت در گام دوم، اجرای دقیق برنامه پزشک خانواده و توجه به زیرساخت ها و امکانات درمانی در کشور است.

به گزارش شفا آنلاین،احمد همتی روز پنجشنبه افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدام ارزشمند از سوی دولت تدبیر و امید است که با اجرای گام اول این طرح بسیاری از دغدغه های مالی مردم برای درمان در نقاط مختلف کشور کاهش یافته است و امیدواریم اجرای مرحله دوم نیز به افزایش میزان رضایت مردم بینجامد.
وی با بیان این که گام دوم طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش هزینه های درمانی در سال آینده در همه استان های کشور اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه تحول نظام سلامت نباید شتاب کرد و ارزیابی زیرساخت های موجود و برطرف کردن ضعف های احتمالی در اجرا می تواند تاثیر مثبتی بر اجرای هرچه بهتر برنامه تحول نظام سلامت داشته باشد.
وی گفت: مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت در استان های مازندران و فارس به صورت نمونه طرح مهم ملی از سال‌های گذشته اجرایی شده است، اما به یقین، نقاط ضعفی نیز در اجرای طرح در این 2 استان وجود داشته که باید دستگاه های مربوط درصدد رفع این مشکلات باشند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرار بود اجرای طرح تحول نظام سلامت از دولت هشتم در کشور اجرایی شود، خاطرنشان کرد: دولت های گذشته موفق به اجرای دقیق این طرح در کشور نشدند، ولی در حال حاضر با تلاش های دولت تدبیر و امید در گام دوم، قرار است این طرح در مناطق مختلف کشور اجرایی شود.
وی اضافه کرد : توجه به مناطق محروم و توجه به مشکلات درمانی در مناطق مختلف شهری و روستایی کمتر برخوردار باید در دستور کار وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد.
همتی یادآور شد: بازسازی پایگاه ها و واحدهای درمانی و پزشکی در مناطق روستایی همواره مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است، اما برای کاهش خسارت های احتمالی در برابر حوادث طبیعی، بازسازی و ترمیم بهداری ها در مناطق روستایی نیز ضروری است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش امکانات سخت افزاری می توان شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه شغلی پزشکی و درمانی نیز باشیم.
همتی ادامه داد : اگر بیمارستان ها و مراکز درمانی استان ها به تجهیزات بهتر پزشکی و درمانی تجهیز شوند، در آینده نزدیک شاهد حضور بیمارانی از سایر کشورها در ایران خواهیو بود که این مساله در افزایش اشتغال در حوزه بهداشت و درمان تاثیرگذار است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان سمنان با توجه به این که اجرای طرح تحول نظام سلامت از سالهای گذشته مطرح بوده است، مشکلی برای اجرای گام دوم وجود ندارد و باید با جمع بندی نقاط ضعف احتمالی و شناسایی مناطق کمتر برخوردار، برای آغاز طرح اقدام شود.
در گام اول این طرح در زمینه های درمان ، بهداشت ، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی اجرایی شده است.
رفع کمبود و پوشش بیشتر اقلام دارو، کاهش هزینه های درمانی مردم در بخش دولتی، نوسازی و افزایش تخت های بیمارستانی، توسعه حوزه درمانی با ایجاد کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، رایگان شده زایمان طبیعی ، نوسازی و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور، توجه به بهداشت مناطق محروم و حاشیه نشینان، از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت در گام اول در کشور بود که از سوی دولت تدبیر و امید به اجرا درآمد.
با اجرای گام اول طرح تحول نظام سلامت هزینه های درمانی برای ایرانیان در نقاط شهری به 6 و در روستاها به سه درصد کاهش یافت.
86 درصد از مردم استان سمنان از اجرای طرح تحول سلامت در گام اول اعلام رضایت کرده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: