کد خبر: ۱۳۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
مطالعه بر روی 12 برند از پوشک های بچه نشان می دهد که فقط دو برند فاقد مواد سمی است و در ترکیبات 10 برند دیگر مواد سمی به کار می رود.
شفا آنلاین>سلامت>تارنمای روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: تقریبا در تمامی پوشک های بچه (با دو استثنا) مواد سمی و احتمالا سرطان زا کشف شده است.

به گزارش شفا آنلاین،این تارنما امروز (سه شنبه) با استناد به گزارش منتشر شده در مجله فرانسوی «60 میلیون مصرف کننده» (60 millions de consommateurs) افزود: مطالعه بر روی 12 برند از پوشک های بچه نشان می دهد که فقط دو برند فاقد مواد سمی است و در ترکیبات 10 برند دیگر مواد سمی به کار می رود.
پس از افشاگری در زمینه نوارهای بهداشتی، پوشک های بچه به موضوعی برای افشاگری این مجله تبدیل شده است.
نویسندگان این پژوهش اعلام کرده اند که قنداقی که از باسن نوزادان محافظت می کند، حاوی باقی مانده آفت کش هایی همچون «گلیفوسیت» (glyphosate/ ماده فعال در علف کش ها)، «دی اکسین ها» (dioxines)، «هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای» (PAHs) و آثار ترکیبات آلی فرّار است.
این گزارش می افزاید 'گلیفوسیت بتازگی به عنوان یک ماده «احتمالا سرطان زا برای انسان» توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) طبقه بندی شده است.
در این گزارش با تاکید بر اینکه باید در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد، وجود مواد سمی را در این محصولات غیر قابل قبول و خطرناک برای سلامت ارزیابی می کند.
این گزارش با تبیین این موضوع که مواد یادشده در پوشک های بچه سازگار با محیط زیست همچون «کارفور بی بی اکو پلنت» (Carrefour Baby Eco Planet) و پوشک های بچه معمولی همچون «پمپرس بی بی دری» (Pampers Baby Dry) یافت شده است، ادامه می دهد: دو برند یاد شده بدترین نتایج را در این تحقیقات داشته اند.
در مقابل، برندهای زیست محیطی همچون «لاو اند گرین» (Love & Green)، «مو دانفان» (Mots d'enfants) تنها برندهایی هستند که حاوی مواد سمی نیستند.
این تحقیقات حاصل کنترل کیفیت محصولات پوشاک بچه به درخواست شرکت «لاو اند گرین» است در اکتبر پارسال (مهر 95) و در یک آزمایشگاه مستقل انجام شد.
این تحقیقات ثابت کرد که ترکیبات PAHs (هیدروکربن آروماتیک چند حلقه ای) که از مشتقات نفتی سرطان زا توسط اتحادیه اروپا طبقه بندی شده است، در این محصولات وجود دارد.
مجله 60 میلیون مصرف کننده در این گزارش خواستار وضع قوانین خاص و کنترل سختگیرانه تر برای اطمینان از ایمنی نوزادان و انتشار اطلاعات کافی از ترکیبات موجود در این محصولات برای اطلاع مصرف کنندگان شده است.
مجله 60 میلیون مصرف کننده (که پیشتر 50 میلیون مصرف کننده نام داشت) توسط موسسه ملی مصرف کنندگان (INC) انتشار می یابد.
یکی از ماموریت های اصلی این مجله جمع آوری، تولید، چاپ، تجزیه، تحلیل و انتشار اطلاعات، مطالعات، نقشه ها و آزمون ها از مراکز صنعتی و تجاری است و مطالب آن توسط روزنامه نگاران حرفه ای که از نزدیک با مهندسان، وکلا، اقتصاددانان و کتابداران همکاری می کنند، تهیه می شود
برچسب ها: پوشک ، سرطان ، فیگارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: