کد خبر: ۱۳۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
وظایف خطیری بر عهده جمعیت هلال‌احمر است و این در حالی است که در طول دو سال گذشته، از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲، ‌ فقط ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و با این امکانات نباید انتظار تامین تجهیزات و بالگردهای مورد نیاز را داشته باشیم.

شفا آنلاین>اجتماعی>خزانه‌دار کل و ذی‌حساب جمعیت هلال‌احمر گفت: وظایف خطیری بر عهده جمعیت هلال‌احمر است و این در حالی است که در طول دو سال گذشته، از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲، ‌ فقط ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و با این امکانات نباید انتظار تامین تجهیزات و بالگردهای مورد نیاز را داشته باشیم.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی علیپور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که استان زنجان جایگاه خوب و مناسبی در سطح جمعیت هلال‌احمر کشور دارد، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان از نظر تعداد امدادگران و جوانان از استان‌های سرآمد و مطرح در کشور به‌شمار می‌رود. همچنین از نظر امکانات تجهیزاتی و ساختمانی مناسب است و ظرفیت مطلوبی دارد.

وی با تاکید بر حساسیت استان زنجان از نظر موقعیت جغرافیایی، ادامه داد: افتتاح فاز اول و دوم پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب کشور در استان زنجان جای خوشحالی دارد؛ چراکه استان زنجان در مسیر چند استان مهم کشور قرار گرفته و پایگاه مذکور نیز از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی با بیان این‌که در امور جاری با کمبود اعتبار زیادی مواجه نیستیم، افزود: تنها اعتباری که هر سال به موجب قانون در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گیرد از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ است که برای توسعه ظرفیت در امداد هوایی، زمینی و دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با محدودیت‌های اعتباری در سطح کشور مواجه شدیم، با این وجود انتظار آن می‌رود که دولت نسبت به جمعیت هلال‌احمر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

علیپور در ادامه با بیان این‌که حوادثی از جمله حادثه تاسف‌بار پلاسکو ممکن است که دوباره تکرار شود، خاطرنشان کرد: وظایف خطیری بر عهده جمعیت هلال‌احمر است و این در حالی است که در طول دو سال گذشته، از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲، ‌ فقط ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و با این امکانات نباید انتظار تامین تجهیزات و بالگردهای مورد نیاز را داشته باشیم.

خزانه‌دار کل و ذی‌حساب جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: در حال حاضر، بیش از ۳۰۰ پروژه در سطح کشور در دست اقدام است و اعتبارات عمرانی در جمعیت هلال‌احمر نیز اعتبارات استانی است و باید از سوی سازمان برنامه و بودجه استان‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار گیرد. بخشی هم که از اعتبارات ملی به استان‌ها پرداخت می‌شود کمکی است که برای اتمام و تجهیز پروژه‌های عمرانی صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: در ماه‌های اخیر، ۶۰۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌های بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، پرداخت شد و امیدواریم که تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این در حالی است که اگر باقی‌مانده اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ تامین شود، می‌توانیم پروژه‌های بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نیز تا پایان شهریور سال آینده به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر، خرید چند فروند بالگرد را در دستور کار دارد، افزود: در طول ماه‌های آینده، پنج استان به هلی‌کوپتر امداد مجهز می‌شوند و شرایط این استان‌ها نیز به گونه‌ای است که به آشیانه هلی‌کوپتر مجهز است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: