کد خبر: ۱۳۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
کمردرد می تواند به صورت های مختلف بروز کند و از یک درد مبهم ثابت تا یک درد شدید ناگهانی که دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، متفاوت است.

شفا آنلاین:کمردرد یک مشکل آزار دهنده است که بیشتر افراد در برهه ای از زندگی خود آن را تجربه می کنند، اما با چند راهکار ساده مانند ورزش کردن، انجام حرکات کششی و حفظ وزن سالم می توان از بروز این درد پیشگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین، کمردرد می تواند به صورت های مختلف بروز کند و از یک درد مبهم ثابت تا یک درد شدید ناگهانی که دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، متفاوت است. کمردرد معمولا بر اثر رگ به رگ شدن یا سایر آسیب های تصادفی بروز می کند.
برخی راهکارهای ساده که به رهایی از کمر درد کمک می کند، به شرح زیر است:

*ورزش
یکی از بهترین راهکارها فعالیت ورزشی مستمر است. گفته می شود که ورزش ساده ای مانند پیاده روی می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا افراد را از حالت نشسته خارج می کند و بدن آنها را در یک وضعیت خنثی و رو به بالا نگاه می دارد

*کشش
انجام حرکات کششی از عواملی است که به پیشگیری از کمردرد و منعطف نگاه داشتن بدن کمک می کند. این ورزش به بهبودی پس از آسیب کمری کمک می کند. بنابراین باید همواره قبل از ورزش کردن و یا سایر فعالیت های شدید بدنی و نیز قبل از خواب چند حرکت کششی انجام داد.

*حفظ یک وزن سالم
یکی از بهترین درمان ها برای کمردرد حفظ تناسب اندام است. افزایش وزن کمر درد را در پی دارد، بنابراین برای پیشگیری از افزایش وزن باید از رژیم غذایی سالم و غنی از میوه و سبزی استفاده کرد و مصرف خوراکی های فراوری شده را کاهش داد.

برچسب ها: پیشگیری ، کمردرد ، مستمر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: