کد خبر: ۱۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 23
خوردن صبحانه در واقع یک راه موثر برای کاهش وزن است زیرا متابولیسم شما را فعال کرده و بدنتان را وادار می کند که به جای ذخیره کردن کالری ها، آنها را بسوزاند.
شفا آنلاین>تغذیه>خوردن صبحانه، بسیار مهم است زیرا انرژی و مواد مغذی که برای آغاز کردن روزتان نیاز دارید را به شما می رساند.

به گزارش شفا آنلاین، اگر با شکم خالی به سر کار یا مدرسه بروید، در حوالی ظهر، احساس گرسنگی بیشتری می کنید و ممکن است نتوانید خودتان را کنترل کنید که انتخاب های غذایی صحیح را انجام دهید. ممکن است به دلیل آنکه سعی دارید وزن کم کنید، از خوردن صبحانه صرفنظر کنید، اما گزینه های سالم و خوشمزه بسیاری برای صبحانه وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند به نتایج کاهش وزن بهتری دست یابید.

اهمیت خوردن صبحانه سالم
خوردن صبحانه در واقع یک راه موثر برای کاهش وزن است زیرا متابولیسم شما را فعال کرده و بدنتان را وادار می کند که به جای ذخیره کردن کالری ها، آنها را بسوزاند. همچنین میزان گرسنگی را تعدیل می کند، بنابراین شما مغلوب انگیزه مصرف غذاهای ناسالم نخواهید شد. با توجه به تحقیقات، افرادی که به طور منظم صبحانه می خورند، قادر خواهند بود نسبت به افرادی که نمی خورند، به طور موثرتری یک وزن سالم را حفظ کنند.

همچنین خوردن صبحانه، ذهن شما را در طول روز هوشیار تر و متمرکز خواهد کرد و خلق و خوی شما را نیز بهبود می بخشد.

اجزای یک صبحانه خوب برای کاهش وزن
یک صبحانه خوب برای کاهش وزن، باید یک صبحانه کم چرب باشد که تمام مواد مغذی ضروری برای فعال نگه داشتن شما تا زمان ناهار را فراهم می کند و معمولا باید شامل یک سهم غلات کامل که حاوی مقادیر مناسبی کربوهیدرات است، یک سهم غذایی حاوی کلسیم و یک سهم میوه باشد. همچنین می توانید یک سهم غذا با محتوای بالای پروتئین مانند تخم مرغ یا گوشت بدون چربی اضافه کنید اما ضروری نیست.

ایده های صبحانه که می توانند به شما کمک کنند وزن کم کنید
یکی از دلایلی که مردم صبحانه نمی خورند، این است که از گزینه های غذایی محدودی که وجود دارد، خسته شده اند. اگر گاهی اوقات از ایده های جدید برای صبحانه استفاده کنید، صبحانه تان خسته کننده نخواهد شد. در اینجا تعدادی صبحانه عالی که مغذی و خوشمزه هستند را معرفی می کنیم که آماده کردنشان نیز آسان است.

۱- نان غلات مخلوط
مقداری نان غلات مخلوط را با کمی کره بادام ، برش های موز، کشمش و شیر کم چرب امتحان کنید.

۲- سریال صبحانه پر فیبر
یک گزینه دیگر، سریال صبحانه پر فیبر با آجیل مخلوط و میوه های خشک روی آن می باشد و یک لیوان شیر سویا که با کلسیم غنی شده باشد.

۳- ماست طبیعی
ماست طبیعی، خوشمزه است، به ویژه هنگامی که سریال غلات کامل، انواع توت، سیب خرد شده و آب پرتقال ۱۰۰ درصد خالص نیز به آن اضافه شده باشد.

۴- گرانولا بار
یک گرانولا بار مغذی، یک گزینه عالی دیگر برای صبحانه است. آن را با یک پرتقال کامل و شیر کم چرب میل کنید.

۵- مافین انگلیسی گندم کامل
یک مافین انگلیسی گندم کامل را تست کنید و یک برش نازک پنیر کاتیج کم چرب و در آخر چند برش آناناس روی آن قرار دهید و ان را با آبمیوه ۱۰۰ درصد خالص میل کنید.

۶- ماست با دانه کتان
ماست طبیعی را با توت های مخلوط و یک قاشق چایخوری تخم کتان آسیاب شده مخلوط کنید. از آن در کنار یک تکه نان گندم کامل تست شده و چای سبز لذت ببرید.

۷- تخم مرغ نیمرو
چند تخم مرغ را نیمرو کنید و روی آن تخم کتان آسیاب شده بپاشید. این تخم مرغ ها را با نان غلات مخلوط، سالاد میوه و شیر کم چرب میل کنید.

۸- جو پخته شده
بدون عذاب وجدان، از مقداری جو پخته شده با موز قطعه قطعه شده، زغال اخته خشک و کشمش لذت ببرید. آن را با شیر سویای غنی شده با کلسیم سرو کنید.

۹- برنج قهوه ای
می توانید از برنج قهوه ای یا جو لذت ببرید و روی آن سیب قطعه قطعه شده، کشمش و کمی دارچین بریزید. این صبحانه را با یک لیوان آبمیوه ۱۰۰ خالص میل کنید.

۱۰- نان لواش گندم کامل
یک نان لواش گندم کامل با گوجه خرد شده، تخم مرغ نیمرو و پنیر کم چرب رنده شده را امتحان کنید و آن را با چای سبز و یک برش زنجبیل سرو کنید.
برچسب ها: صبحانه ، کاهش وزن ، گرسنگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: