کد خبر: ۱۳۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 23
همایون هاشمی با ابراز تاسف نسبت به بروز حادثه پلاسکو، افزود: باید از این فاجعه درس گرفت و نگاهی به ساختمان‌های فرسوده و ناایمن در شهرها به ویژه کلانشهرها انداخت چراکه امروزه بسیاری از ساختمان ها در کشور امنیت کافی ندارند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به فرسودگی مراکز درمانی، گفت: متاسفانه اگرچه بسیاری از بیمارستان ها در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ فرسوده بوده و بارها هشدارهایی در این زمینه داده شده اما کمتر به آن توجه شده است.

به گزارش شفاآنلاین،همایون هاشمی با ابراز تاسف نسبت به بروز حادثه پلاسکو، افزود: باید از این فاجعه درس گرفت و نگاهی به ساختمان‌های فرسوده و ناایمن در شهرها به ویژه کلانشهرها انداخت چراکه امروزه بسیاری از ساختمان ها در کشور امنیت کافی ندارند.

نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بیمارستان ها در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ از فرسودگی زیادی رنج می برد که این می تواند زنگ خطری جدی در حوزه سلامت محسوب شود درحالی که بارها این هشدارها داده شده اما کمتر تلاشی برای مقاوم سازی این مراکز درمانی صورت می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر نباید از این نکته غافل شد که بیمارستان ها به خودی خود جزو مراکز خاص و بازوی مدیریت بحران هستند و در زمان وقوع هر حادثه ای آماده باش نیروی های پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی می تواند کمک ویژه ای به مدیریت در آن حادثه کند.

وی یادآور شد: با وجود چنین اهمیتی، بازهم بسیاری از ساختمان های بیمارستان ها که از گذشته ساخته شده بیش از 30 سال عمر دارند که نیاز به یک تجدیدنظر و بررسی کارشناسی مهندسان برای مقاوم سازی این مراکز را می طلبد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف آن نیست که ساختمان های ناایمن حتما تخریب شود بلکه باید متخصصان ساختمان ارزیابی دقیقی انجام دهند تا در صورت ضرورت، این ساختمان ها بهسازی شوند چراکه در همه کشورها نیز وضع این چنینی وجود دارد به گونه ای که با انجام آزمایش های تخصصی میزان مقاومت ساختمان ها را بررسی و براساس آن چگونگی مقاوم سازی آن را عملیاتی می کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: