کد خبر: ۱۳۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 20
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد برخی افراد در فضای مجازی و رسانه‌ها گفت: بهتر است بعضی افراد در فضای مجازی با انتشار شایعات با جان آدمها بازی نکنند و کاسب‌کار سیاسی بودن در این شرایط درست نیست.

به گزارش شفا آنلاین:؛ مهدی چمران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به ارائه گزارش از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو پرداخت و اظهار کرد: علت اصلی آتش‌سوزی ابتدای صبح پنجشنبه هنوز مشخص نیست اما 33 هزار مترمربع زیربنای ساختمان پلاسکو تهران بوده که متاسفانه این حادثه تلخ بوقوع پیوست.

وی ادامه داد: از لحظات ابتدایی آتش‌سوزی، ایستگاههای مختلف آتش‌نشانی برای اطفای حریق به محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اعزام شدند؛ آتش‌سوزی اولیه توسط آتش‌نشانان در حال اطفاء بود که در ساعت 11 صبح سه  انفجار پی در پی در طبقات فوقانی این پاساژ صورت گرفت که باعث ریزش این ساختمان به پایین شد.

چمران تصریح کرد: علت انفجارها صورت گرفته و آتش‌سوزی دوباره این ساختمان به سبب این بود که ساختمان پلاسکو  از  سیستم گازکشی بهره‌ای نداشت  و مغازه‌داران این ساختمان از گازوئیل استفاده می‌کردند که متاسفانه این حادثه تلخ رخ داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان پلاسکو تهران 15 طبقه داشت عنوان کرد: تمامی طبقات فوقانی بر اثر آتش‌سوزی و انفجارهای ناشی از گازوئیل تخریب شد و تنها سه طبقه تحتانی باقی ماند که همه جسم این ساختمان بر روی این طبقات آوار شده است.

وی با بیان اینکه در این ریزش آوار فقط خاک یا نخاله نبوده است، گفت: ستوهای فلزهای، تیرهای حمال، انبارهای پوشاک و مواد پلاستیکی بخشی از جزئیاتی است که در این حادثه از بین رفته است و همچنان جزیی از آنها در آتش می‌سوزد.

چمران اظهار کرد : هم‌اکنون از طریق زیرزمین، راههایی به زیرزمین ساختمان پلاسکو زده شده است اما همچنان آتش وجود دارد و مواد قابل اشتغال در حال سوختن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پلیس و آتش‌نشانها دیروز ساختمان را به طور مناسب تخلیه کردند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مغازه‌داران برای برداشتن اسناد خود به محل حادثه رفته بودند که تا حدود زیادی تخلیه شدند اما تعدادی از آتش‌نشانان و تولیدکنندگان در زیر آوار ماندند که میزانی از آمار کامل آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تعداد افراد در زیر آوار مانده بسیار اندک است اما امیدواریم عملیات نجات آنها به زودی پایان یابد؛ تلاشها برای آوار برداری و یافتن افراد در زیر آوراد مانده به طور جد ادامه دارد.

چمران با بیان اینکه عملیات آواربرداری با جدیدترین دستگاهها در حال انجام است عنوان کرد: در حال حاضر با انبوهی از آهن‌آلات و آوار مواجه هستیم که عملیات برداشتن آنها برشهای لیزری و جدیدترین وسایل در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر 14 اخطار بابت ناایمن  بودن ساختمان پلاسکو داده شده است، گفت: در عرض سه سال اخیر 14 اخطار به ساختمان پلاسکو داده شده بود که این محل امنیت لازم را ندارد و آخرین اخطارها که برگ رونوشت آن به فرمانداری،‌ قوه قضائیه، استانداری و سایر نهادهای ذیربط ارسال شده مربوط به مرداد ماه امسال بوده است.

وی افزود: متاسفانه ساختمانهای دیگری نیز همانند ساختمان پلاسکو در تهران وجود دارد که باید برای این ساختمانها یا کارگاهایی تولیدی که ایمنی لازم را ندارند چاره‌ای اندیشیده شود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران عنوان کرد: امیدواریم افرادی که در زیر آوار مانده‌اند هر چه زودتر با تلاشهای مداوم یافت شوند البته بعید است که آنها زنده مانده باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از پیامها و شایعاتی که توسط برخی افراد در فضای مجازی و یا برخی رسانه‌ها منعکس می‌شود، گفت: بهتر است دوستان در فضای مجازی تلاششان به‌گونه‌ای باشد که با جان انسانها بازی نکنند.

وی تاکید کرد: کاسبکار سیاسی بودن در شرایط پیش‌آمده و وضعیت حاد، درست نیست؛ از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که طی این مدت فعالیت کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

چمران از مردمی که طی ساعتهای اولیه به ازدحام جمعیت دامن نزدند یا محل را برای روند اجرایی ترک کردند تشکر و قدردانی کرد.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: