کد خبر: ۱۳۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 19
مطالعات قبلی ارتباط رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت کبابی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه را تایید کرده بود، مطالعات جدید محققان دانشگاه کارولینای شمالی علاوه بر تایید نتایج قبلی نشان می دهد گوشت کبابی و دودی سبب کاهش عمر مبتلایان به سرطان سینه می شود.

شفا آنلاین:مطالعات جدید نشان می دهد مصرف گوشت دودی و گوشت کباب شده احتمال مرگ و میر ناشی از سرطان سینه را افزایش می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعات قبلی ارتباط رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت کبابی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه را تایید کرده بود، مطالعات جدید محققان دانشگاه کارولینای شمالی علاوه بر تایید نتایج قبلی نشان می دهد گوشت کبابی و دودی سبب کاهش عمر مبتلایان به سرطان سینه می شود.
این مطالعه 20 ساله با بررسی 1500 زنی که در سال های 1996 تا 1997 به سرطان سینه مبتلا شدند نشان می دهد خطر مرگ زنانی که رژیم غذایی آنان قبل از تشخیص سرطان مملو از گوشت کبابی و دودی بوده، 23 درصد بیشتر از سایرین است.
نتایج نشان می دهد کباب کردن و پختن گوشت در آتش و حرارت بالا سبب تولید هیدروکربن های سرطان زا در گوشت می شود. این مطالعه اولین گزارشی است که ارتباط مصرف گوشت کبابی با افزایش نرخ مرگ و میر مبتلایان به سرطان سینه را نشان می دهد.
به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می شود. هر سینه از 15 تا 20 بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه ای در کنار هم قرار دارند. لوب ها مجموعه ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می شود. سرطان سینه در زنان شایع تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.
برچسب ها: رژیم غذایی ، گوشت ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: