کد خبر: ۱۳۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 16
شفاآنلاین:سلامت >"متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت و درمان با واردات محصولات مورد نیاز برای دیالیز و بی توجهی به محصولات داخلی علیه تولید ملی فعالیت می کنند، ضمن اینکه درحال حاضر 4 میلیون تجهیزات برای ارایه خدمت به بیماران دیالیزی نیاز است این درحالی است که 10 میلیون تجهیزات در کشورتولید می شود که همه از سطح کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند."
به گزارش شفاآنلاین ،نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس ضمن بیان این مطلب با انتقاد از بی توجهی به تولید تجهیزات مورد استفاده برای دیالیز در داخل کشور، واردات اینگونه تجهیزات از چین و هند را تخلف آشکار در حوزه سلامت دانست.


نادر قاضی پور با بیان اینکه 80 تا 90 درصد تجهیزات و وسایل موردنیاز دیالیز در داخل کشور تولید می شود، تصریح کرد: در حال حاضر حتی تجهیزات تولید شده در داخل کشور به کشورهای دیگر مانند آلمان نیز صادر می شود این درحالی است که مسئولان کشور این تجهیزات را از چین و هند به کشور وارد می کنند.


وی افزود :متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت و درمان با واردات محصولات مورد نیاز برای دیالیز و بی توجهی به محصولات داخلی علیه تولید ملی فعالیت می کنند،  ضمن اینکه درحال حاضر  4 میلیون تجهیزات برای ارایه خدمت به بیماران دیالیزی نیاز است این درحالی است که 10 میلیون تجهیزات در کشورتولید می شود که همه از سطح کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در داخل کشور به دست تولیدکنندگان 10 میلیون تجهیزات مورد استفاده برای دیالیز تولید می شود، افزود: این تجهیزات طبق استاندارد مورد تائید کشورهای پیشرفته تولید می شود و به لحاظ قیمت نیز در مناسب ترین شرایط هستند، بنابراین آیا سزاوار است که یک کارخانه ای در داخل کشور با فعالیت چندین هزار جوان به دلیل منافع برخی افراد در رانت خواری و فساد تعطیل شده و  به واردات بیشتر از تولید ملی توجه ویژه شود.


قاضی‌پور با انتقاد از واگذاری دیالیز به بخش خصوصی، گفت: متاسفانه مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور را به 10 منطقه تبدیل کردند، در قراردادهای منعقد شده میان وزارت بهداشت و بخش خصوصی دیده شده بسیاری ازموارد درج شده که در نسخه ارسالی به مجلس شورای اسلامی برخی از آن موارد حذف شده که در اسناد و مدارک موجود است، همچنین در نسخه قراردادهای در دست ما هیچ موردی مبنی بر چگونگی واگذاری ارایه خدمات دیالیز به بخش خصوصی وجود ندارد اما در قرارداد اصلی با دانشگاه تعرفه ها و موارد بسیارجدیدی درج شده است.

 نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از سوی دیگر  دولت برای واگذاری بخش دیالیز به حوزه خصوصی فراخوانی را به مدت یک هفته از تاریخ 15  تا 22 آبان برای اخذ مدارک دراین خصوص مطرح می کند، این درحالی است که یک شرکت در تاریخ 2 آبان عنوان می‌کند که با واگذاری دیالیز به این شرکت و قبول واردات حاضر به تامین هزار تخت است؛ بنابراین  رییس دانشگاه البرز درتاریخ 5 آبان قبل از ابلاغیه به این شرکت مجوز واردات تجهیزات دیالیز را صادر کرده که البته امکان واردات 35 درصد تجهیزات ذخیره هم برای این شرکت وجود دارد، ازاین رو آیا این خیانت به تولید داخل نیست؛ با واردات بی رویه  که نمی توان کشور را اداره کرد.

 نماینده مردم در مجلس دهم گفت: انتظار می رود معاون اول رییس جمهور با این تخلف آشکار برخورد کند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهروزبرومند
|
Canada
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
وارد نمودن هر گونه دارو و وسائل پزشکی از بیرون از ایران خواه صافی های غیر استاندارد هندی و چینی ( اگر صافی چینی سودآور بودمانند دیگر فرآورده های ساخت چین در آمریکا بکار میرفت)و خواه آمریکائی واانگلیسی خیانت بزرگی است زیرا اقتصاد مقاومتی را از بین میبرد و کارخانه های ایران را تعطیل نموده و برای پولدار شدن عده ای از وابستگان شمار زیادی کارگر ایرانی بیکار میشوند و ما را همواره نیازمند بیگانگان میکند.چشم داشت ما از کاربدستان آن است که وابستگی ما را به بیگانگان کم نماتیند نه زیادتر.
بیمارتحت درمان با دیالیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
ازجناب آقای نادر قاضی پور بسیار سپاسگزاریم که بر کرسی مجلس کاری را که مسولیت شان است یعنی" دفاع ازحقوق ملت " انجام میدهند.
این مدت با شنیدن این اخبارما بیماران بسیار ناراحت آینده مان هستیم ، مشکلات روزمره ایی که همه افراد دارند ما هم داریم باضافه درد بیماریمان و این اخبار نیز ما و خانواده هایمان را به هم میریزد خواهشمندیم که نمایندگان محترم مجلس به مشکل ما رسیدگی فرمایند و به این نیز فکر کنند که بیماری مختص همسایه نیست و میتواند ما و افراد خانواده مان را درگیر کند . با آرزوی سلامت و کارآیی هر چه بیشتر تمام نمایندگان شریفی که به فکر حقوق مردمی هستند که نمایندگی آنان را به عهد دارند. موفق باشید
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
در این کار غیرکارشناسی و غیرمشورتی دو نکته اساسی نهفته است :
1- با استفاده از این صافی ها و با توجه به پس دادن امتحان اجناس چینی در کشور، با دستان خود سبب مرگ و میر بیشتر خواهیم شد.

2- دوم اینکه کارگران بیشماری را با این واردات بیکار خواهیم کرد و کارخانجات تولید این نوع صافی ها را به تعطیلی خواهیم کشاند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: