کد خبر: ۱۳۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 14
محمدرضا بختیاری مطرح کرد:
محمدرضا بختیاری اظهار کرد: جامعه آزمایشگاهی ایران در حال حاضر با چالش‌های اداری، اقتصادی فراوانی روبه‌رو است که اگر تعهد به خدمت نباشد، در شرایط کنونی ادامه مسیر برای بخش خصوصی میسر نیست.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی با اشاره به اینکه جامعه آزمایشگاهی گرفتار چالش‌های اداری و اقتصادی است، گفت: با ارائه راهکارهای عملی باید برای برون رفت از مشکلات اقدام شود تا سلامت مردم آسیبی نبیند.

به گزارش شفاآنلاین،محمدرضا بختیاری در ارتباط با پانزدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با شعار همیشگی کیفیت را پایانی نیست برگزار خواهد شد و این کنگره فرصت مغتنمی برای تبادل دانش و تجربه در همه زمینه‌های علوم آزمایشگاهی تشخیصی به منظور بهبود کیفیت است.

وی افزود: جامعه آزمایشگاهی ایران در حال حاضر با چالش‌های اداری، اقتصادی فراوانی روبه‌رو است که اگر تعهد به خدمت نباشد، در شرایط کنونی ادامه مسیر برای بخش خصوصی میسر نیست. امید است با حضور تصمیم گیران و مدیران دولتی، که باید قدردان این همه تلاش و ایثار باشند و با تبادل اندیشه و گفتمان راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات و چالش ها حاصل شود تا به سلامت مردم آسیبی وارد نشود. 

رئیس دهمین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، ارتقای کیفیت را به عنوان بزرگترین رویداد جامعه آزمایشگاهی اذعان داشت و گفت: امیدوارم بسترهای لازم برای دانش افزایی عزیزان شرکت کننده در این کنگره فراهم آید و گام هایی شایسته برای پویندگان دانش و فنون طب آزمایشگاهی برداشته شود. 

 بختیاری، ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران  افزود: آزمایشگاه و بالین، اختلالات هورمونی هیپوفیز، آزمایشگاه و بالین - بیومارکرها در نورولوژی، آزمایشگاه و بالین- بیومارکرهای بیماری های قلبی عروقی، آزمایشگاه و بالین - بیومارکرهای سرطان، آزمایشگاه و بالین – چاقی، آزمایشگاه و بالین- دیابت و تازه های آن، آزمایشگاه و بالین - هموگلوبینوپاتی‌ها، آزمایش‌های تعیین حساسیت و مهار مقاومت میکروبی از محورهای مورد بحث در این کنگره علمی است.

وی گفت: استاندارد سازی و یکسان سازی روش‌های آزمایشگاهی، اعتبار بخشی آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، پزشکی فرد محور، تازه های تشخیص آزمایشگاهی-ایمونولوژی و سرولوژی، تازه‌های تشخیص آزمایشگاهی-بیوشیمی، تازه های تشخیص آزمایشگاهی-میکروب شناسی، چالش های اصلی پیش رو در آزمایشگاه‌ها: نظام ارجاع، شبکه های آزمایشگاهی، مگالب ها، حقوق و اخلاق در آزمایشگاه، غربالگری قبل از تولد، چالش ها و روش های نوین، مدیریت علمی در آزمایشگاه، مدیریت فناوری اطلاعات در آزمایشگاه، مقایسه نظام آزمایشگاهی در ایران با سایر کشورها و نقش آموزش علوم آزمایشگاهی در تامین مسئولین فنی آزمایشگاه از دیگر اهداف کنگره است.

 بختیاری خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره تا تاریخ 30 دی ماه 1395 خواهد بود و علاقه‌مندان جهت ارسال مقالات و اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت کنگره ارتقای کیفیت به نشانیwww.iqctehran.ir  مراجعه کنند. 

وی خاطرنشان کرد: دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با هدف اعتلای علم و ارتقای خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی به مدت 4 روز از 31 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه سال 1396 در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: