کد خبر: ۱۳۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 12
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد :
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: آسیب های اجتماعی علت های بیشماری دارد و علت های آن از فقر معیشتی گرفته تا بیسوادی و بسیاری از معضلاتی است که یک بخش آن اجتماعی و تنها بخشی از آن فردی است.
شفاآنلاین>اجتماعی>معصومه آباد گفت: تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به آسیب های اجتماعی، مبادرت به فروش فرزند خود می کنند، بسیار محدود و قابل کنترل است.

به گزارش شفاآنلاین،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح عقیم سازی به معنای عدم توان حل مسئله است در حالی که انتظار می رود در ارائه راهبرد به ویژه از سوی مسئولان دولتی راهکاری برای توانمندسازی ارائه داده شود نه آنکه افراد را ناتوان کرد چرا که بدین ترتیب افراد در چرخه آسیب، تثبیت می شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مسئله آسیب های اجتماعی یک معلول است، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی علت های بیشماری دارد و علت های آن از فقر معیشتی گرفته تا بیسوادی و بسیاری از معضلاتی است که یک بخش آن اجتماعی و تنها بخشی از آن فردی است.

آباد افزود: در جریان آسیب اجتماعی، فرد دچار یک بیماری اجتماعی می شود ولی این بدان معنا نیست که فرد آسیب دیده به بیماری ژنتیکی یا ارثی مبتلا شده است و برای آن تصمیم مقطوع النسل شدن گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا عقیم سازی یک راهکار نیست و آسیب شناسان و جامعه شناسان در بررسی آسیب ها اعم از اعتیاد، روسپیگری، فقر و فحشاء بر این اعتقاد هستند که آسیب های اجتماعی یک چرخه است که از این خانه به خانه دیگر می رود.

وی افزود: باید از کارشناسانی که راهکارهای اینچنینی مطرح می کنند، سوال کرد که که آیا عقیم سازی فرد آسیب دیده به معنای خروج این فرد از چرخه آسیب است؟

آباد اظهار کرد: تنها ارتقاء عزت نفس، ارائه سرویس های اجتماعی که معمولا دولت ها به افراد ارائه می دهند در کنار توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی منجر به حیات دوباره آنها می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجربیات نظام جمهوری اسلامی در سال های ابتدای انقلاب برای مقابله با آسیب هی اجتماعی حوزه زنان گفت: با تدابیر صورت گرفته، بسیاری از این افراد توبه کردند و به خانه و خانواده بازگشتند از این رو این تجربه نشان می دهد باید سرویس اجتماعی از سوی بدنه دولت بیشتر شود تا افراد به چرخه زندگی بدون آسیب برگردانده شوند.مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: