کد خبر: ۱۳۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 13
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفتگو با شفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهاجرت پزشکان نگران کننده نیست، عنوان کرد:بی تردید نمایندگان کمیسیون بهداشت آمادگی دارند با توجه به دغدغه برخی مسئولان جامعه پزشکی، عوامل این موضوع را بررسی و مانع افزایش آن شوند.

محمد حسین قربانی،در گفت‌وگو با خبرنگار شفا آنلاین ودرواکنش به اظهارات ریاست نظام پزشکی ،ریاست انجمن متخصصین داخلی کشورو رئیس جامعه جراحان مبنی بر رشد  چشمگیر مهاجرت پزشکان از کشور، گفت: عده‌ای از پزشکان به خصوص پزشکان عمومی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کنند و پس از تکمیل دوره به کشور باز می گردند اما تعداد محدودی نیز در این میان باز نمی گردند و مقیم می شوند.

وی با بیان اینکه نمی توان هیچی صنفی از جمله پزشکان را برای ماندن و خدمت کردن در کشور تحت اجبارقرارداد، افزود: البته باید علل مهاجرت پزشکان با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی در مجلس به صورت کارشناسانه بررسی شود و تا حد امکان چالش ها و مشکلات شناسایی وبرطرف شود و زمینه ماندن پزشک در کشور را تقویت کرد.

 نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد:البته معتقدم نباید نسبت به مهاجرت پزشکان نگران بود زیرا می توان با فراهم ساختن بسترهای مناسب اشتغال، انگیزه پزشکان را برای خدمت به مردم کشور تقویت کرد.

قربانی در ادامه تصریح کرد: مهاجرت نخبگان و پزشکان در تمام کشورها وجود دارد و این تنها مختص کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت مجلس آمادگی بررسی مساله مهاجرت پزشکان را دارد، خاطر نشان کرد: باید راهکارهایی برای کاهش این امر اندیشید زیرا ما دربرابر آیندگان  مسئول هستیم و باید به آنها پاسخ دهیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اگر بتوان فضای مناسب برای کسب و کار، تحقیق و پژوهش و ادامه تحصیل پزشکان فراهم کرد قطعا مهاجرت به حداقل ها خواهد رسید.

وی افزود: متاسفانه نبود فضای کسب و کار مناسب برای تمام اقشار جامعه و پزشکان مهم ترین معضل کشور است که تاکنون هیچ دولتی نتوانسته این مساله را برطرف کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: