کد خبر: ۱۳۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۵ - 2017January 10
روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و حدود 10 میلیون بیمه شدگان جدید که اکثرا ساکن حاشیه شهرها بوده و کارکنان دولت و گروه های دیگر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت گفت: روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و حدود 10 میلیون بیمه شدگان جدید ساکن حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت اکنون بزرگترین سازمان بیمه گر کشور در حوزه درمانی است که بیش از نیمی از مردم تحت پوشش آن هستند.

وی بیان کرد: روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و حدود 10 میلیون بیمه شدگان جدید که اکثرا ساکن حاشیه شهرها بوده و کارکنان دولت و گروه های دیگر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت عنوان کرد: بیمه سلامت یک سازمان بیمه وسیع با افراد بیمه شده متنوع است وظایف جدیدی که در قانون برنامه ششم از لحاظ سیاست های کلی و اجرایی در حوزه بیمه گری بر عهده سازمان بیمه سلامت گذاشته شده که بعضا بر سایر سازمان های بیمه هم مترتب است.

حریرچی تاکید کرد: این یک فرصت خدمتگزاری جدید و افزایش بار مسئولیت بوده که بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده، . وزارت بهداشت با اعمال تولیت و تدبیری که در برنامه ریزی های اجرایی سیاست گذاری ها و خصوصا لحاظ صرفه جویی ها خواهد داشت امیدواریم که بتوانیم خدمت گذاری به مردم عزیز را به طرز معناداری افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: البته دولت و مجلس تدابیر خوبی از لحاظ تصویب اوراق قرضه 8 هزار میلیارد تومان و هم لایحه ای که قبل از این مسائل در سال 96 داده بود، برای سازمان بیمه سلامت افزایش قابل توجهی دیده بودند که عقب افتادگی سال 94 و 95 را جبران می کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امیدواریم در لایحه تدابیری اندیشیده شود و هم دولت از طریق اوراق و افزایش های بودجه ای در موارد خاص بتواند بودجه مورد نیاز برای سازمان بیمه سلامت را تامین کند.
 حریرچی اضافه کرد: نزدیک به 90 درصد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت که دو دسته اصلی هستند، 23 میلیون روستایی و حدود 10 میلیون بیمه شده جدید که تمام حق بیمه را دولت تامین نموده و به نیابت از آنها پرداخت می کند، پس این وابستگی به بودجه های دولتی و درآمدهای مالیاتی و نفتی کماکان برقرار خواهد بود.
وی یادآور شد: با توجه به مشارکت جدیدی که بین وزارت بهداشت به عنوان تولیت، سازمان بیمه گر سلامت به عنوان خریدار خدمات و دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان ارائه کنندگان خدمات حاصل می شود، قاعدتا صرفه جویی هایی را در پی خواهد داشت ولی این به آن معنا نیست که ما تعداد زیادی را بیمه کنیم وهزینه اش را پرداخت ننماییم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: