کد خبر: ۱۳۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۵ - 2017January 11
تحقیقات نشان می دهد که از هر چهار کودکی که به اینترنت دسترسی داشته و وارد شبکه های مختلف می شود ، یکی از آنها از نظر جنسی مورد تهدید و آزاد و اذیت قرار می گیرد.


شفا آنلاین: پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان امریکا در بررسی های خود دریافتند از هر چهار کودکی که در اینترنت به فعالیت های مختلف می پردازد ، یک نفر مورد سوء استفاده های جنسی اینترنتی قرار می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات نشان می دهد که از هر چهار کودکی که به اینترنت دسترسی داشته و وارد شبکه های مختلف می شود ، یکی از آنها از نظر جنسی مورد تهدید و آزاد و اذیت قرار می گیرد.

این بررسی ها به سرپرستی یک متخصص جرایم اینترنتی از دانشگاه ایالتی میشیگان ایالات متحده امریکا انجام شده که به عنوان یکی از اولین بررسی های مرتبط با عوامل مؤثر در  قربانی شدن  جنسی کودکان در شبکه اینترنت معرفی می شود.

 نرم افزارهای فیلترینگ والدین یا قرار دادن کامپیوتر در یک فضای باز مانند اتاق نشیمن به طوری که کودک در دید کامل خانواده قرار داشته باشد نیز مشکل آزار و اذیت های جنسی اینترنتی را کاهش نمی دهد.

پژوهش های مذکور نشان می دهد که احتمال مورد آزار قرار گرفتن  دختران در حالی که کنترل و نظارت کمی بر آن ها انجام می گیرد، در فضای اینترنت بسیار بیشتر از پسران است. قابل توجه است که 24 درصد از شرکت کنندگانی که با این تیم پژوهشی همکاری کرده و در آزمایش های مرتبط با  آن شرکت کردند از طریق اینترنت مورد آزار و اذیت های جنسی قرار گرفته بودند .

توماس جی هولت ، استادیار عدالت کیفری دانشگاه ایالتی میشیگان در رابطه با خطر سوء استفاده های جنسی در اینترنت می گوید : خطر سوء استفاده های جنسی توسط کودک آزاران اینترتی نباید  بی اهمیت  قلمداد شود اما با بررسی تهدید های بالقوه قربانی جنسی کودکان مشخص می شود که این کودکان افرادی هستند که بیشترین میزان زمان را در اینترنت به صورت آنلاین و بی هدف حضور دارند.  

پژوهشگران در این پروژه تحقیقاتی 439 کودک در فاصله سنی بین 12 تا 16 ساله که در دوره های راهنمایی و دبیرستان مشغول تحصیل بودند راانتخاب کرده و آن ها را  در حالی که در اینترنت به صورت آنلاین فعالیت می کردند مورد بررسی قرار دادند. کودکانی که مورد آزار و اذیت های جنسی اینترنتی قرار گرفتند ، گفته اند که در اینترنت دوستانشان پیشنهاد می دادند تا در رابطه با مسائل جنسی صحبت کنند و در صورت مخالفت با آنها ، تحت فشار قرار می گرفتند.

قابل توجه است که نرم افزارهای فیلترینگ والدین یا قرار دادن کامپیوتر در یک فضای باز مانند اتاق نشیمن به طوری که کودک در دید کامل خانواده قرار داشته باشد نیز مشکل آزار و اذیت های جنسی اینترنتی را کاهش نمی دهد .

هولت در رابطه با این مشکل و راه حل آن می گوید : واجب است که والدین با فرزندان خود در رابطه با فعالیت هایی که در اینترنت و در زمان آنلاین بودن  انجام می دهند گفتگو کرده و به آن ها درباره درخواست هایی  که ممکن است  از سوی افراد سودجو در اینترنت  مطرح شود ، هشدار دهند .

او در ادامه توضیحات خود افزود: احتمال کمتری وجود دارد  تا کودکی که در برابر گفتگوی باز قرار می گیرند مورد آزار و اذیت اینترنتی قرار گیرد . به معنای دیگر گفتگوی باز یکی از بهترین فعالیت هایی بوده که در به حداقل رساندن خطر سوء استفاده های جنسی آنلاین موثر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: