کد خبر: ۱۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 09
آندومتر به پوشش داخلی رحم اطلاق می‌شود و پزشکان سال‌ها روی علل ایجاد سرطان آندومتر مطالعه و تحقیق کرده‌اند اما اکنون و بعد از سال‌ها دریافته‌اند که میکروب‌های واژینال نقش مهمی در رشد و گسترش سرطان آندومتر ایفا می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>دانشمندان مایوکلینیک بر این باورند که تشخیص میکروب‌های واژن در مراحل اولیه می‌تواند به شناسایی و غربالگری سرطان آندومتر در زنان کمک کند.

به گزارش شفاآنلاین، محققان مایوکلینیک با مطالعه میکروب‌های داخل واژن این موضوع را بررسی کردند که آیا از این طریق می‌توان سرطان آندومتر را که یکی از شایع‌ترین سرطان‌های زنان محسوب می‌شود، شناسایی کرد یا اصولا این دو ربطی به یکدیگر ندارند؟

 به نقل از upi، آندومتر به پوشش داخلی رحم اطلاق می‌شود و پزشکان سال‌ها روی علل ایجاد سرطان آندومتر مطالعه و تحقیق کرده‌اند اما اکنون و بعد از سال‌ها دریافته‌اند که میکروب‌های واژینال نقش مهمی در رشد و گسترش سرطان آندومتر ایفا می‌کنند.

در یک تحقیق جدید، محققان به دنبال پاسخی بری این سوال رفتند که دریابند آیا ترکیبی میکروبی در بدخیم شدن تومورهای سرطان آندومتر نقش دارد و آیا از ظاهر بافت می‌توان بدخیم بودن سرطان را در مقایسه با سرطان خوش‌خیم آندومتر شناسایی کرد یا نه.


بر همین اساس، دانشمندان ۳۱ زن سفیدپوست را مورد مطالعه قرار دادند که تحت عمل تخلیه رحم قرار گرفته بودند. محققان در ۱۰ مورد از آنها نوعی تومور سرطانی خوش‌خیم، در ۴ مورد «هیپرپلازی آندومتر» یا رشد بیش‌ از اندازه‌ بافت‌ آندومتر، و در ۱۷ مورد نیز ابتلا به سرطان آندومتر را شناسایی کردند. آنها این تشخیص‌ها را به دنبال پاتولوژی بعد از عمل تخلیه رحم انجام دادند.

نتایج به دست آمده نشان داد شمار میکروب‌هایی که در مجاری دستگاه تناسلی زنان وجود دارد در هنگام وجود سرطان یا هیپرپلازی تغییر می‌کند و تعداد آنها نسبت به زمانی که توده‌ای خوش‌خیم تشخیص داده می‌شود، متفاوت است. بنابراین، محققان با کمک این شاخص زیستی توانستند اقدام به تشخیص اولیه و غربالگری سرطان آندومتر در زنان کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: