کد خبر: ۱۳۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 09
شفاآنلاین :دکتر ایرج فاضل ،وزیر بهداشت ودرمان دولت هاشمی رفسنجانی در یادداشتی به تشریح برخی ازویژگی های برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت .
به گزارش شفاآنلاین دراین یادداشت آمده است :من در کابینه هاشمی شرکت داشتم و از نزدیک شاهد نحوه اداره هیأت دولت و مملکت توسط ایشان بودم. او فردی صادق و شجاع بود و تصمیماتی را که همواره با مشورت از دیگران می‌گرفت  بموقع اجرا می‌کرد. با قاطعیت می‌توان گفت او از دوستداران واقعی این خاک بود و از تمامی زمامداران این مملکت خدمت بیشتری برای آبادی آن کرد.

حال نمی‌توانم واژه‌های «مرحوم» و «زنده‌یاد» را پیش از نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بگذارم. واضح است که او یکی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی پس از پیروزی بود که پیش از آن هم از مجاهدان و مبارزان انقلاب بود. فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای این ملت است.

او در تمامی شرایط دلسوزانه تصمیم می‌گرفت که این امر نشان از صراحت و ازخودگذشتگی اوست. هرگاه از او مشورتی خواسته می‌شد تا از راهنمایی‌هایش استفاده شود، وی با صراحت و شجاعت و صداقت برخورد می‌کرد. او وزنه تعادلی بود که در لحظات حساس، موضع‌گیری‌های به‌وقتی می‌کرد و با این روش بسیاری از انتخابات را تعدیل نمود.


او از مردهایی است که من بسختی فقدان ایشان را، آن هم در شرایط کنونی، باور خواهم کرد. به نظر من لقب «سردار سازندگی» که به ایشان داده شد بسیار شایسته و درست بود. او با عزمی قوی زمام مملکت را به دست گرفت، آن هم در شرایطی بسیار دشوار. او مدتی که در مسند ریاست‌جمهوری بود تغییرات محسوسی در مملکتی ورشکسته و ویران از جنگ ایجاد کرد، شروع به ساخت کشور نمود و یکی از بهترین رکوردهای ساخت و ساز را در دوره ریاست جمهوری‌اش ثبت کرد. او پس از آن هم به فعالیت‌های خود در آبادی ایران ادامه داد. موضع‌گیری‌های آیت‌الله هاشمی همواره با خواست مردم همسو بود و با صلاح و مصلحت مملکت هماهنگ.به عبارتی مردی بود برای تمام فصول.


یکی از دلایل محبوبیت او توجه دقیق و مستمرش به مردم بود. هاشمی پشتیبان موضع‌گیری‌های مردم بود، موضع‌گیری‌هایی که اگر به آنها توجه شود متوجه می‌شویم که همواره درست و صحیح هستند. او مایه دلگرمی مردم بود و حالا ملت یکی از حامیان بزرگ و پرقدرت خود را از دست داده است که راهنمایی‌های هوشمندانه‎‌اش همواره راهگشا بود. نمی‌شود گفت وضعیت مثل سابق است اما مردم باهوش و موقعیت‌دان ما وظیفه خود را به‌خوبی می‌دانند. این ضایعه بلایی ناگهانی بود که اتفاق افتاد و آن را به تمام دوستداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تسلیت می‌گویم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: