کد خبر: ۱۳۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 09
بخش های گسترده ای از نیمکره شمالی چهره کاملا زمستانی به خود گرفته است اما در نیمکره جنوبی کره زمین فصل تابستان است و در عین حال در مناطق استوایی هم شن های سفید و آبهای فیروزه ای رنگ طرفداران گرما و نور خورشید را به خود جلب می کند.
شفاآنلاین>اجتماعی>زمستان فرا رسیده است. برف و سرما بخش هایی از نیمکره شمالی را در بر گرفته است. هرچند که ما نیز مانند بسیاری از هموطنانمان در گوشه و کنار کشور در آرزوی بارش برف هستیم اما در کشورهایی که برف و سرما در آنجا بیداد می کند برخی از مردم دوست دارند زمستان را در مناطق گرم و استوایی تا بازگشت خورشید سپری کنند.


10 جزیره رویایی برای سپری کردن زمستان برای افرادی که برف و سرما را دوست ندارند، در این گزارش تصویری ارائه می شود.

1 - پرویدنسیالس - این جزیره که به پروو شهرت دارد در شمال جمهوری دومینیکن قرار دارد و جزو مجمع الجزایر تورکس و کایکس متعلق به بریتانیا در دریای کارائیب است. بدون تردید پرویدنسیالس یکی از زیباترین جزایر کره زمین است. در آبهای ساحلی این جزیره برای مشاهده مناظر زیر اّ نیازی به غواصی نیست زیرا آب به اندازه ای شفاف است که به وضوح می توان مرجان ها و ماهیان را دید.


2 - فرناندو دِ نورونها - مجمع الجزایر فرناندو دِ نورونها در برزیل در سال 2002 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. فرناندو دِ نورونها محلی برای عاشقان طبیعت است. این مجمع الجزایر از نظر تنوع گیاهان و جانوران غنی بوده و تحت محافظت قرار دارند. به همین دلیل ، حکومت محلی تعداد توریست ها را محدود کرده و شنا با دلفین ها ممنوع است. توریست ها می توانند با غواصی از مناظر زیر آب که مملو از انواع ماهی ، مرجان ها و نرم تنان متنوع است ، لذت ببرند. گوشه ای از بهشت زمینی که هنوز از ویرانی توریسم انبوه محفوظ مانده است.


3 - جامائیکا - در تفکر عامه جامائیکا جزیره باب مارلی است. تردیدی نیست که موزیک مارلی در هر کوچه و خیابان این جزیره جذاب دریای کارائیب به گوش می رسد اما جامائیکا گنجینه های پنهان بسیار دیگری نیز دارد. مناظر این جزیره با شکوه هستند: رشته کوههای بلو مونتنیز که بر جزیره اشراف داشته بیننده را محسور می کند، سواحل پورت آنتونیو یا فرنچمنز کاو که محلی رویایی برای پناه بردن است.


4 - تاسمانی - جزیره تاسمانی شباهت چندانی با استرالیا ، سرزمینی که به آن متعلق است ، ندارد. تاسمانی یک جواهر طبیعی واقعی است که دارای حیات وحشی منحصر بفرد و پوشش گیاهی بسیار انبوه است.


5 - بالی - در مجمع الجزایر اندونزی ، بالی یا جزیره الهه ها سرزمینی بهشتی است که در آن هنوز طبیعت مقدس شمرده شده و تحت حفاظت قرار دارد. علاوه بر سواحل زیبا بالی مناظر تماشایی دیگری نیز دارد، شالیزارهای پلکانی، آتشفشان های باشکوه و معابد هندویی.


6 - موریس - جزیره موریس در آبهای گرم جنوب غرب اقیانوس هند واقع شده است. سواحل تماشایی ، پوشش گیاهی فوق العاده و صخره های مرتفع. زندگی در اینجا آرام و ساده است. در جزیره موریس فرهنگ های آسیایی، آفریقایی ، اروپایی و هندی در یک هارمونی کامل با هم آمیخته اند که برای توریست ها بسیار جذاب است.


7 - سیشل - مجمع الجزایر سیشل از 115 جزیره تشکیل شده که یکی از دیگری زیباتر و دیدنی تر است. جزیره انس سورس ارژان به تنهایی ارزش بازگشت به این مجمع الجزایر را دارد. در واقع، تصادفی نیست که سواحل همواره در صدر زیباترین سواحل جهان قرار دارند.


8 - باهاماس - مجمع الجزایر باهاماس شامل 700 جزیره پراکنده در اقیانوس اطلس است. تعدادی بی شمار از سواحل شنی محصور در آبهای فیروزه ای رنگ. یک بهشت کوچک زمینی. در آبهای این جزایر جادویی می توان با دلفین ها شنا کرد. وجود انبوه ماهی ها و جانوران دریایی ، مرجان ها و صخره های مرجانی موجب شده که توریست ها هنگام غواصی تصور کنند در یک آکواریوم شنا می کنند.


9 - سن مارتن - جزیره هلندی سن مارتن مروارید دریای کارائیب محسوب می شود. این جزیره کوچک با 70 کیلومتر ساحل شنی سفید و جذابیت های فراوان مکانی رویایی است.


10 - تائیتی - تائیتی بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر وان « باد» که خود جزو مجمع الجزایر سوسیته در پولینزی فرانسه در وسط اقیانوس آرام است. این جزیره مانند فرشی از گل ها و صدف هاست. آبهای آن مملو از ماهیان بزرگ و صخره های مرجانی است.جام جم آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: