کد خبر: ۱۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 06
دولت باید در منطقه های کم جمعیت و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری در تمام حوزه ها به خصوص بهداشت و درمان داشته باشد.

شفا آنلاین:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهمترین وظیفه دولت در قبال مردم کشور را تامین امنیت و رفاه اجتماعی دانست.
 به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان نطنز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد به عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان به ویژه طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: دولت باید در منطقه های کم جمعیت و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری در تمام حوزه ها به خصوص بهداشت و درمان داشته باشد.
وی افزود: در منطقه هایی که قطب سیاحتی یا گردشگری مذهبی هستند در کنار مساله گردشگری باید سهمی برای حوزه سلامت نیز در نظر گرفت زیرا گردشگران در چنین مناطقی نیازمند تامین امکانات بهداشتی و درمانی هستند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به نیازها و مطالبات مردم شهرهای نطنز و بادرود در تجهیز بیمارستان های این دو شهر گفت: از مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می خواهم در تجهیز بیمارستان فاطمیه بادرود و تکمیل ساختمان نیمه تمام بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز گام های اساسی بردارند و دولت نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص هیچ قول مساعدی نخواهم داد ولی می توان با اصلاحاتی که تا اواخر دی ماه زمان دارد، در این مورد تجدید نظرهایی برای منطقه در نظر گرفته شود.
وی همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه 96 به وزارت بهداشت از طریق عوارض کالاهای آسیب رسان نظیر شکر و نمک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: از این طریق می توان اقدام ها و کارهای خوبی در سراسر کشور انجام داد.
در ابتدای این نشست نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نطنز به لحاظ جغرافیایی موقعیت و ظرفیت ویژه ای دارد که هم قدمت و هم طبیعت آن را شامل می شود.
مرتضی صفاری نطنزی افزود: به دلیل محرومیت های فراوان یک جریان مهاجرت را از سه دهه پیش در منطقه شاهد هستیم و علت آن هم کمبود امکانات بهداشتی در درجه اول و سپس امکانات آموزشی است.
وی از وزیر بهداشت خواست در این خصوص توجه ویژه ای به نطنز داشته باشد.
قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در ادامه سفر خود به برخی از شهرستان های شمال استان اصفهان به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان نطنز نشستی دو ساعته را با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مقام های نطنز برگزار کرد.
شهرستان نطنز شامل دو بیمارستان در نطنز و بادرود و پنج مرکز بهداشتی درمانی و 15 خانه بهداشت است.
وزیر بهداشت که صبح روز پنجشنبه بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان را افتتاح کرده بود، در ادامه سفر خود در این شهرستان با خانواده شهیدان محسن، جواد، علی اصغر و محمدرضا بارفروش دیدار کرد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه، عصر دیروز پایگاه اورژانس شهر مهاباد از توابع اردستان را نیز افتتاح کرد.
وی همچنین در سفر به زواره دیگر شهر تابعه اردستان به مقام شامخ شهدای این شهر از جمله دو شهید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادای احترام کرد.
قاضی زاده هاشمی همچنین عصر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردستان حضور یافت.
برچسب ها: بهداشت ، درمان ، گردشگری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: