کد خبر: ۱۳۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 06
تجمیع حساب های دولتی در بانک مرکزی پیامدهایی چون شکست نظام بانکی، توسعه بانک سالاری، بانک مرکزی و فقدان حکمیت بین بانک مرکزی و بانک های دولتی و خصوصی دارد.
شفا آنلاین:یک عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: با خارج شدن حساب‌های دولتی از نظام بانکی، نقدینگی بانک ها به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین:  یک عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: با خارج شدن حساب‌های دولتی از نظام بانکی، نقدینگی بانک ها به شدت کاهش می‌یابد.

غلامعلی جعفرزاده گفت: تجمیع حساب های دولتی در بانک مرکزی پیامدهایی چون شکست نظام بانکی، توسعه بانک سالاری، بانک مرکزی و فقدان حکمیت بین بانک مرکزی و بانک های دولتی و خصوصی دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: این مساله خطر ظهور مفاسد جدید مدیریتی بانکی و اقتصادی را در بانک مرکزی بیشتر می کند واحتمالا موجب شکل گیری فسادهای جدیدی در بانک مرکزی می شود.

وی ادامه داد: این اقدام همچنین بازی بانک مرکزی با پول بانک ها را بیشتر می‌کند و در مقطع تخصیص ارز شیوه های غیر اصولی در ارتباط با بانک‌ها اعمال کند.

وی یادآور شد: بانک مرکزی نمی تواند به دستگاه های عمومی غیر دولتی مثل شهرداری ها دستور دهد، حساب هایشان را در بانک مرکزی متمرکز کنند، مگر اینکه این دستگاه ها حساب هایی که از بودجه دولت به آن‌ها واریز شده باشد را در اختیار داشته باشند.خبرگزاری ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: