کد خبر: ۱۳۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 06
ما پزشکان در جامعه هستیم که به مردم خدمت کنیم و بهترین دوران زندگی خود را در کشیک‌های شبانه و طولانی مدت و مطالعه می‌گذرانیم اگر عزت و اعتباری نیز بین مردم داریم همه به خاطر سختی‌هایی است که کشیده‌ایم.
شفا آنلاین:رييس دانشگاه علوم پزشكى تهران با اشاره به فعاليت پزشكان در مطب و بيمارستان ها گفت: متاسفانه برخي همكاران ما، ويزيت بيمار در مطب را كار سودجويانه و منفعت طلبانه نشان مى دهند.
به گزارش شفا آنلاین،علی جعفریان رئیس علوم پزشکی تهران در اولین همایش روماتولوژی کودکان و بزرگداشت پرفسور یحیی عقیقی بنیانگذار مرکز طبی کودکان و رشته هماتولوژی کودکان و همکار دکتر قریب گفت: ما پزشکان در جامعه هستیم که به مردم خدمت کنیم و بهترین دوران زندگی خود را در کشیک‌های شبانه و طولانی مدت و مطالعه می‌گذرانیم اگر عزت و اعتباری نیز بین مردم داریم همه به خاطر سختی‌هایی است که کشیده‌ایم.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه فضاها و جوسازی‌های منفی علیه جامعه پزشکی می‌دانیم که مردم به ما اعتماد دارند. کار ما این است که مشکلات، دردسرها و بداخلاقی‌ها را تحمل کنیم اما با این حال بهترین خدمات را ارائه دهیم.

این جراح با اشاره به اینکه در قشر پزشکی نیز مثل هر قشر دیگری عده‌ای هستند که مسئولیت و حرفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند، افزود:‌ هر چند که وجود این موارد و این موضوع‌ها خوب نیست اما وظیفه ما این است که آن را اصلاح کنیم.

جعفریان عنوان کرد: جامعه خدوم طب پزشکی از بسیاری اتهامات مبراست اما جای تأسف دارد که برخی همکاران ما مطب رفتن یک پزشک را کار سودجویانه و منفعت‌طلبانه نشان می‌دهند کسی مثل استاد عقیقی که به عنوان یک الگوی درخشان و فاخر در پزشکی شناخته می شود وقتی در مطب بیماران را ویزیت می‌کنند چیزی جز دردسر و زحمت برای او ندارد اما با این حال برای ارائه خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شود.

رئیس علوم پزشکی تهران عنوان کرد:‌ بی‌انصافی است که بگوییم که پزشکی هم در بخش دولتی و خصوصی همزمان کار می‌کند کار زشتی را انجام می‌دهد همه مردم می‌دانند که واقعیت‌ها با جوسازی‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه وقتی جامعه تحت تأثیر بعضی حرف‌ها و موضوعات قرار می‌گیرد ما باید حرفه پزشکی را پاک نگه داریم، افزود: اگر ما هم وارد رقابت‌های مادی‌گرایانه شویم آن وقت است که دیگر مورد اعتماد مردم نیستیم.

جعفریان با بیان اینکه وقتی جامعه در اخلاقیات دچار مشکل می‌شود،‌ گفت: حرفه ما ایجاب می‌کند که ما به عنوان پزشک حق نداریم اخلاقیات را زیر پا بگذاریم.

گفتني است، مراسم تقدير از پروفسور يحيى عقيقى و رونمايى از تمبر اين استاد فرهيخته با حضور رييس سازمان نظام پزشكي و رييس دانشگاه علوم پزشكى تهران و رييس دانشكده ها و بخش های علوم پزشكي تهران در بيمارستان امام خمينى برگزار شد.

برچسب ها: پزشک ، پرفسور ، همایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: