کد خبر: ۱۳۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 05
بیشترین اثر مثبت بر شاخص را نمادهای فولاد، فخوز، فارس و وکار داشتند و ازسوی‌دیگر نمادهای وغدیر، شبندر و پارسان بیشترین اثر منفی بر شاخص بورس را گذاشتند.

شفا آنلاین:در آخرین روز معاملاتی هفته، تالار شیشه‌ای افزایشی کم‌رمق داشت و تنها با رشدی در حدود هفت ‌واحد همراه شد و هنوز وارد کانال ٧٩هزارواحدی نشده است.


به گزارش شفا آنلاین:بیشترین اثر مثبت بر شاخص را نمادهای فولاد، فخوز، فارس و وکار داشتند و ازسوی‌دیگر نمادهای وغدیر، شبندر و پارسان بیشترین اثر منفی بر شاخص بورس را گذاشتند. ارزش معاملات در این بازار کمی بیش از ٥١٨ میلیارد تومان بوده است که بخش اصلی معاملات در این بازار همانند روز قبل مربوط به بخش اوراق نوین تأمین مالی است و سهام شرکت‌های موجود در بازار، گردش و حجم معاملاتی درخور توجهی نداشتند.وضعیت در فرابورس به شکل دیگری پیگیری شد و شاخص با کاهشی بیش از شش واحد همراه شد. در شرایط کنونی، بازار سرمایه اثرپذیری بالایی از سهام شرکت‌هایی دارد که بر مبنای کامودیتی هستند و در بازارهای جهانی محصولات آنها معامله می‌شود. در گروه خودرو صحبت‌هایی درباره بهبود روند مذاکرات و قرارداد با شرکت‌های خارجی شنیده می‌شود اما نماد شرکت‌های این گروه در بازار سرمایه با کاهش قیمتی روبه‌رو هستند. گروه بانکی همچنان در سکوت به سر می‌برد و شرایط موجود باعث اثرگذاری سهام شرکت‌های پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی بر تالار شیشه‌ای و شاخص آن شده است. وضعیت در گروه‌های کامودیتی بی‌ثبات است و محدوده قیمتی معاملات دارای نوسانات شدیدی است. در قیمت‌های جهانی نفت شاهد رشد قیمت نفت و رسیدن آن به بالای ٥٥ دلار در هر بشکه بودیم که وضعیت تغییر کرده و دوباره قیمت‌ها کاهش یافتند. با توجه به محصولات پالایشی و پتروشیمی و تأثیرپذیری بالای آنها از قیمت نفت، تحلیل وضعیت آتی شرکت‌های این گروه با ابهام همراه است. وضعیت در گروه فلزات اساسی هم با نوسان همراه است اما اتفاق مثبت در این گروه رشد درخور توجه قیمتی در چندماهه اخیر بوده است که کف قیمتی کوتاه‌مدت جدیدی را برای محصولات تعریف کرده است که نسبت به دوره‌های قبل رشد مناسبی داشته است. گزارش‌های ٩ماهه مربوط به شرکت‌های فلزات اساسی و فولاد می‌تواند به تثبیت وضعیت کمک کند گرچه بیشتر شرکت‌های گروه مخصوصا سرب و روی رشد قیمتی نمادهای خود را از قبل داشته‌اند.شرق


مهران کاویانی‌جوپاری. تحلیلگر بازار سرمایه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: