کد خبر: ۱۳۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 05
جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درگفت و گو با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت : ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین و شدید ،کاهش و افزایش وزن غیرعادی و یک باره به طورحتم بر روی عادت ماهانه زنان تاثیر می گذارد .

دکترفرزانه فرخ زاد درگفت و گوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب افزود : ورزش حرفه ای و سنگین دربرخی از خانم ها ممکن است عادت ماهانه را متوقف کند و دربرخی دیگر ممکن است بر خونریزی ها و لکه بینی های نامنظم تاثیرگذار باشد.

عضو انجمن بین المللی سونوگرافی زنان و زایمان انگلستان ادامه داد : فاصله کم بین دو عادت ماهانه و شدت وطولانی بودن دوره پریود از دیگر تغییراتی است که در بدن زنان ورزشکار به وجود می آید .

عضو انجمن باروری و ناباروری ایران با توصیه ای به خانم های ورزشکارگفت :ازآنجا که تعداد زیادی از خانم ها، ورزش را به شکل حرفه ای دنبال می کنند نمی توان افراد را از ورزش دراین دوران منع کرداما خانم ها نه تنها در دوره عادت ماهانه بلکه در تمام طول مدتی که ورزش می کنند باید زیرنظرمتخصص تغذیه قرابگیرند .

وی تصریح کرد : برای تنظیم عادت ماهیانه باید کاهش و افزایش وزن کنترل شده باشد و ومیزان کالری دریافتی روزانه افراد مشخص شود چرا که این موارد نیزبر چگونگی عادت ماهانه تاثیرگذارند .

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی اضافه کرد : به خانم هایی که ورزش حرفه ای انجام نمی دهند  وتنها برای سلامتی ورزش می کنند توصیه می کنیم که هفته ای سه روز و به نسبت سن و وضعیت جسمانی هر روز بین 45 دقیقه تا یک ساعت ورزش کنندکه این امر به نیازبدنی افراد بستگی دارد .

عضو جامعه جراحان ایران ادامه داد : برای تنظیم عادت ماهانه زنانی که نه به شکل حرفه ای وتنها به منظور کاهش وزن ورزش می کنند باید حتما در حالت تعادل و بنابرویژگی های سن، قد و متناسب با اضافه وزنی که دارند و همچنین زیرنظرمتخصص تغذیه ومربی تحرک بدنی داشته باشند.

Image result for ‫دکترفرزانه فرخ زاد‬‎

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نازنين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
0
چقدر جالب،دقيقا همين موضوع دغدغه ذهني من بود كه با خوندن اين مطلب خيالم راحت تر شد.
غفاري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
0
ممنون از مطالب اموزنده كه براي زن ها انتشار مي دهيد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: