کد خبر: ۱۳۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
با همکاری بانک مرکزی و براساس بخشنامه ابلاغی (مرداد ماه سال جاری) بانک های عامل کشور مکلف شدند تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به مبلغ 100 میلیون ریال تامین و در اختیار جوانان قرار دهند.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال بیش از 700 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سراسر کشور به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش شفا آنلاین،ناصر صبحی قرا ملکی افزود: با همکاری بانک مرکزی و براساس بخشنامه ابلاغی (مرداد ماه سال جاری) بانک های عامل کشور مکلف شدند تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به مبلغ 100 میلیون ریال تامین و در اختیار جوانان قرار دهند.
به گفته وی، طی این توافق نامه با بانک مرکزی، افرادی که سنوات قبل متقاضی وام 30 میلیون ریالی بوده اند نیز می توانند از تسهیلات وام 100 میلیونی استفاده کنند.
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش یادآور شد: مقرر شد با 400 هزار متقاضی تسهیلات ازدواج که از قبل برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده بودند و پیش بینی پرداخت تسهیلات به 850 هزار نفر دیگر، سقف نهایی تعداد تسهیلات تا پایان سال جاری به یک میلیون و 250 هزار زوج برسد.
قرا ملکی تاکید کرد: با توجه به روند خوب پرداخت این تسهیلات توسط بانک مرکزی (اوایل مرداد ماه تا کنون) بیش از 700 هزار نفر از متقاضیان تسهیلات ازوداج خود را دریافت کرده اند که در این راستا تلاش می شود تا پایان سال جاری مابقی متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی دفتر مجمع ازدواج خیرین در استان ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره پیش از ازدواج، آموزش های پیش از ازدواج و تعالی خانواده از دیگر اولویت ها مهم دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش است.
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش اضافه کرد: ازدواج و تشکیل خانواده یکی از ضرورت‌های اساسی زندگی نرمال و بهنجار بوده و در این خصوص اقدام برای تشکیل خانواده جزو ضرورت های زندگی است.
قرا ملکی افزود: آگاهی کافی از ملاک ها برای انتخاب همسر، آگاهی از اهداف و کارکردهای ازدواج، آگاهی کافی از تفاوت‌ها و شباهت‌های زنان و مردان و آگاهی از آسیب شناسی ازدواج و خانواده برای داشتن یک زندگی موفق ضروری است.
وی بر رعایت اصول در امر ازدواج تاکید کرد و یادآور شد: تشریفات اصل این مقوله مهم (ازدواج) در زندگی را به حاشیه می برد که در این زمینه مراکز مشاوره و سمن های فعال می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
قرا ملکی بر ازدواج به هنگام تاکید کرد و گفت: ازدواج به هنگام، صرفا مربوط به زمان خاصی نیست بلکه در خصوص داشتن آمادگی‌های لازم از بعد روانشناختی است.
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش امروز چهارشنبه به منظور شرکت در نشست هم اندیشی با مدیران ورزش و جوانان شهرستان ها و دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان حوزه ازدواج و خانواده ایلام به این استان سفر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: