کد خبر: ۱۳۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
دوران بارداری به لحاظ اینکه دو موجود زنده همزمان مواد غذایی دریافت می‌کنند دوران بسیار حساسی است. بسیاری از دستورات غذایی در بین عوام مردم شایع است که لازم است افراد حتماً این دستورات را از زبان یک متخصص تغذیه بشنوند و به صورت خودسرانه ماده غذایی را مصرف یا حذف نکنند.

شفا آنلاین>سلامت>متخصص تغذیه گفت: مصرف گل‌گاوزبان و چای نعنا برای دوران بارداری کاملاً مضر است و می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد و حتی منجر به سقط جنین شود.

به گزارش شفا آنلاین،مرتضی صفوی متخصص تغذیه در خصوص تغذیه دوران بارداری، گفت: دوران بارداری به لحاظ اینکه دو موجود زنده همزمان مواد غذایی دریافت می‌کنند دوران بسیار حساسی است. بسیاری از دستورات غذایی در بین عوام مردم شایع است که لازم است افراد حتماً این دستورات را از زبان یک متخصص تغذیه بشنوند و به صورت خودسرانه ماده غذایی را مصرف یا حذف نکنند.

وی افزود: زنان باردار باید از مصرف قند زیاد خودداری کنند و مواد خوراکی مانند نوشابه، آب‌نبات، شیرینی که قند زیادی دارد و سریع جذب خون می‌شود کمتر مصرف نمایند.

این متخصص تغذیه، مصرف گل‌گاوزبان و چای نعنا را برای این دوران کاملاً مضر دانست و گفت: مصرف این مواد خوراکی می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد و حتی منجر به سقط جنین شود.

صفوی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود مصرف فلفل و زعفران برای زنان باردار مضر است و می‌تواند منجر به سقط شود، گفت: خیر این باور کاملاً غلطی  است و چنین چیزی وجود ندارد؛ حتی مصرف امگا 3 که دربین عده‌ای گفته می‌شود برای زنان باردار مضر است، کاملاً برای این دوران ضروری است و نوع بدون جیوه آن توصیه می‌شود.

وی گفت: بهتر است انواع غذاهای بارداری با مشاوره رژیم درمانی مصرف شود؛ غذاهای نفاخ مانند پیاز، لوبیا، کدو و کلم در این دوران به دلیل بر هم زدن سیستم گوارش زیاد مصرف نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: