کد خبر: ۱۳۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
شفاآنلاین:سرانجام پس ازچندروز و به دنبال انتقادات گسترده انجمن نفرولوژی ایران وجمعی ازمتخصصین کلیه به موضوع واگذاری بخش های دیالیز به بخش خصوصی ،نماینده وزیربهداشت درکمیته واگذاری خدمات دیالیز دراین باره توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین ،دکترحمید درفشی دراین باره اظهارداشت: این شرکت‌ها در حوزه دیالیز کار کرده‌اند و حتی در حال حاضر هم مراکز دیالیز را اداره می‌کنند.

 این کار از یک سال قبل آغاز شده و در طی یک سال گذشته ما فراخوانی را در این باره دادیم و همه کسانی که در امر دیالیز توان اجرایی داشتند را دعوت کردیم.

وی با بیان اینکه پس ازاعلام آمادگی شرکت ها ازمیان آنها،تعدادی از شرکت‌ها به دنبال ارزیابی های صورت گرفته حذف شدند تصریح کرد: فقط چند شرکت که در کار دیالیز و تولید تجهیزات آن فعالیت وسوابق مورد نظر را داشتند، انتخاب شدند .بعدهم  مناقصه‌ای دراین زمینه برگزار شد.

  • درفشی با بیان اینکه دو شرکت تولیدکننده صافی دیالیز علیرغم اینکه در فراخوان اولیه شرکت کرده بودند، در انتهای مناقصه انصراف دادند،‌خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز همان شرکت‌ها معترضند. به نظر ما این شرکت‌ها صافی‌های تولیدی‌شان را به قیمت گرانی توزیع می نمایند. به گونه ای که  در حال حاضر قیمت بهترین کالاهی جهانی صافی دیالیز زیر 10 دلار است و آنها می‌خواهند صافی تولید شده خود را 17 تا 18 دلار بفروشند که این موضوع هزینه‌های بسیاری را به بیمه‌ها و سیستم بهداشت و درمان تحمیل می‌کند.

نماینده وزیر بهداشت در حوزه دیالیز گفت: در عین حال این شرکت‌ها می‌خواستند که فقط صافی دیالیز را تولید کرده و به فروش رسانند و در ارائه خدمت نقشی نداشته باشند، اما وزارت بهداشت اعلام کرده بود که کسانی که می‌خواهند در حوزه دیالیز تصدی‌گری کنند، باید خودشان به میدان آمده و خدمات را هم ارائه کنند. این کاری است که در همه جای دنیا انجام می‌شود. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته، مراکز دیالیز به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و ارائه خدمات از سوی این بخش انجام می‌شود. بنابراین بخش دولتی خودش را درگیر ارائه خدمات نمی‌کند؛ چرا که ارائه خدمات از سوی بخش خصوصی کیفیت آنها را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه  اظهارداشت: در عین حال ما در راستای اصل 44 قانون اساسی باید تصدی‌گری دولت را هم کاهش دهیم و بنابراین این موضوع جزء وظایف وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و باید خدمات‌مان را به بخش خصوصی منتقل کنیم و بر کار آنها نظارت کنیم. بنابراین شرکت‌هایی که برای موضوع دیالیز انتخاب شدند، کاملا ارزیابی شده‌اند و در عین حال ما از آنها تضامین مالی لازم را هم گرفته‌ایم و اگر در مرحله کار قصوری از آنها سر بزند ما تضمین‌هایشان را به اجرا می‌گذاریم.

درفشی درباره نحوه نظارت بر این مراکز نیز توضیحاتی ارایه کرد وگفت: اقدامی که ما انجام می‌دهیم مانند اجازه فعالیت دادن به یک بیمارستان خصوصی است. بر این اساس این مراکز توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شوند و همه نظارت‌هایی که ما در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خصوصی داریم، در این مراکز نیز انجام می‌گیرد. بنابراین برای مراکز دیالیزی که به بخش خصوصی واگذار شدند همه نظارت‌ها طبق قانون انجام می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
" در عین حال ما از آنها تضامین مالی لازم را هم گرفته‌ایم و اگر در مرحله کار قصوری از آنها سر بزند ما تضمین‌هایشان را به اجرا می‌گذاریم". این فراز از سخنان دکتر درفشی بسیار جالب است :
تضمین های مالی ؟!
آیا تا به حال به این فکر کرده بودیم که قصور در این موارد یعنی مرگ ؟! .
بالاخره بخش خصوصی باید از یک جایی بزند تا با همان تعرفه قبلی دیالیز کند !
عجیب است که انجمن بیماری های خاص و انجمن حمایت از بیماری های کلیوی حتی صدایشان از چند دسیبل هم فراتر نرفته است ؟
بهتر نیست کمی با آرامش بیشتر و با مشورت بیشتر پیش برویم ؟
رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
بهروز برومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
اکنون روشن شد چرا روش های وزارت بهداری درباره دیالیز زیانبار میباشد.شگفتی ندارد که اگر کارها بدست کاردان سپرده نشود پیامدهای زیانبار دارد. در دنیای تخصص کار دیالیز را بدست چشم پزشک سپردن پیامدی جز زیاد شدن مرگ ومیر بیماران نارسایی کلیه و خالی شدن خزانه بسود سوداگران سودجو نخواهد داشت.امیدواریم وزارت بهداری برای خصوصی سازی چشم پزشکی از کسانی استفاده بکند که باچشم پزشکی آشنا باشند .این سو مدیریت ها میتواند همه برنامه تحول سلامت را به بیراهه بکشاند. امید که وزارت بهداری کارها را بدست خبرگان کاردان بسپارد.از چشم پزشک برای کارهای چشم پزشکی استفاده کند نه دیالیز.زیرا نا آشنایی حاصل اش این آمار نادرست و قیاس های نامناسب است که سپردن کار به سوداگران را مانند اجازه دیالیز به بیمارستان های خصوصی بدانند.!!!
یک بیمارکلیوی بادوبارسابقه پیوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
0
بوسیله اصل44به بهانه خصوصی سازی صنعت کشوررونابودکردن حالا باجان ببماران دیالیزی که جزومظلوم ترین اقشارجامعه هستندبازی می کنند.
راسخون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
دولت اگر واقعاً میخواهد بخش خصوصی را فعال کند بهتر است از صنایع خودرو سازی شروع کند اگر میتواند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را خصوصی کند یا شرکتهای نفتی وغیره نه اینکه ... برود سراغ جان بیماران بی بضاعت دیالیزی .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: