کد خبر: ۱۳۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
زن بارداری که بر اثر سزارین دچار خونریزی (Postpartum bleeding) شده بود، با تلاش کادر پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر نجات یافت.
 شفا آنلاین:زن باردار پلدختری از چند قدمی مرگ در بیمارستان پلدختر نجات یافت.

به گزارش شفا آنلاین،شمس‌الدین فریدونی مدیر بیمارستان پلدختر در جمع خبرنگاران با اعلام  این خبر گفت: زن بارداری که بر اثر سزارین دچار خونریزی (Postpartum bleeding) شده بود، با تلاش کادر پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر نجات یافت.

وی اظهار داشت: این زن باردار پس از عمل سزارین دچار عارضه آتونی رحم شد که با تشخیص به موقع و اقدام سریع پزشک متخصص زنان عملیات نجات با کمترین عارضه بر روی بیمار صورت پذیرفت.

فریدونی افزود: در سراسر دنیا این بیماری باعث مرگ 44 تا 86 هزار زن در سال می‌‌شود که این مسئله آن را به اصلی‌ترین عامل مرگ در طول دوران بارداری تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: آتونی رحم مسؤول 75 الی 90 درصد موارد خونریزی بعد از زایمان است که در صورت عدم انجام اقدامات مناسب در جهت اصلاح آن احتمال مرگ و میر مادر و خروج رحم وجود دارد.

این مسؤول با بیان اینکه پزشکان بیمارستان پلدختر در این مورد به خصوص با کمترین عارضه و بدون خروج رحم موفق به نجات جان این زن شدند.

مدیر بیمارستان پلدختر در پایان از تلاش‌های 21 ساعته کادر پزشکی به خصوص دکتر ریحانه رحیمی متخصص زنان و دکتر شهریار صفوی متخصص بیهوشی برای نجات این مادر تقدیر و تشکر کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
بنازم به غیرت لری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: