کد خبر: ۱۳۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
سعید فرجی امروز در همدان با بیان اینکه دولت و مجلس برای جبران کسری بودجه سازمان بیمه سلامت در سنوات گذشته، 8 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه برای پرداخت بدهی سال‌های قبل در نظر گرفت، اظهار کرد: تکلیف 4 هزار میلیارد ریال از این مبلغ مشخص شده است.
شفا آنلاین:مدیرکل بیمه سلامت همدان از پرداخت 85 میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،سعید فرجی امروز  در همدان با بیان اینکه دولت و مجلس برای جبران کسری بودجه سازمان بیمه سلامت در سنوات گذشته، 8 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه برای پرداخت بدهی سال‌های قبل در نظر گرفت، اظهار کرد: تکلیف 4 هزار میلیارد ریال از این مبلغ مشخص شده است.

وی از پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت استان طی چند روز اخیر خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان به ویژه بیمارستان‌های دولتی پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه تقریباً آخرین بدهی پرداختی به بیمارستان‌های دولتی حدود 85 میلیارد تومان است که 38 میلیارد تومان به صورت نقدی و 47 میلیارد تومان از طریق اوراق پرداخت شد، گفت: با پرداخت 85 میلیارد تومان بدهی به دانشگاه علوم پزشکی، مطالبات سال 94 آنها تسویه حساب شد.

وی با بیان اینکه تقریباً در تمام استان‌های کشور پرداخت‌ها از فروش اوراق که صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بدهی‌های بخش خصوصی به دلیل اینکه مراکز خصوصی پشتوانه مالی نداشتند و طلب آنها نسبت به بخش دولتی کمتر بود، زودتر پرداخت شد.

فرجی با بیان اینکه طلب داروخانه‌های دولتی، پزشکان، پیراپزشکان، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها تا خرداد ماه پرداخت شده بود، افزود: بدهی بیمارستان‌های دولتی که از آذرماه و بخشی نیز آبان سال گذشته باقی مانده بود پرداخت شد و اکنون تا پایان سال 94 هیچگونه بدهی باقی نمانده و بدهی فروردین ماه 95 نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه قسمتی از مطالبات امسال نیز پرداخت شده و در تلاش هستیم این پرداخت‌ها به رقم قابل توجهی برسد، گفت: معتقدیم منابع و مصارف ما برابر نیست و منابع کمتر از مصارف است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: دولت با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌هایی که به صورت مختلف از جیب مردم خارج می‌شد را تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان سازمان بیمه‌گر، پایه اصلی کشور متولی بیمه درمان هر فرد فاقد بیمه درمان هستیم، گفت: فردی که بیمه نیست می‌تواند به بیمه سلامت مراجعه کند و زیر پوشش این بیمه قرار گیرد.

فرجی تصریح کرد: این سازمان هزینه‌های بخش سلامت را پرداخت می‌کند که این مبلغ شامل 90 درصد هزینه بستری و 70 درصد از هزینه‌های سرپایی بیمه‌شدگان است.

برچسب ها: مجلس ، بیمه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: