کد خبر: ۱۳۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
هزینه تشخیص و درمان دیابت در آمریکا در سال ۲۰۱۳ به ۱۰۱ میلیارد دلار رسید و نسبت به هزینه‌های بیماری قلبی، عامل اصل مرگ در این کشور، ۳۶ برابر سریع‌تر افزایش یافته است.
شفا آنلاین:یک تحلیل فراگیر مالی جدید نشان می‌دهد که دیابت در صدر فهرستی از ۲۰ بیماری و عارضه قرار می‌گیرد که بیش از نیمی از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا را تشکیل می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین:هزینه تشخیص و درمان دیابت در آمریکا در سال ۲۰۱۳ به ۱۰۱ میلیارد دلار رسید و نسبت به هزینه‌های بیماری قلبی، عامل اصل مرگ در این کشور، ۳۶ برابر سریع‌تر افزایش یافته است. جوزف دیلمن، استادیار انستیتوی سنجش و ارزیابی بهداشت دانشگاه واشنگتن و سرپرست این پژوهش گفت: «ما پس از تعدیل ارقام بر حسب تورم می‌بینیم که هر سال در آمریکا ۶ درصد بیشتر از سال پیش خرج دیابت می‌شود.»

       او افزود: «این میزان افزایش بسیار زیاد است و به‌طور خاص سریع‌تر از میزان رشد اقتصادی یا کل مخارج مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا است.» به گفته دیلمن، میزان افزایش مخارج مراقبت‌های بهداشتی در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳ به‌طور میانگین 5/3 درصد بوده است. او گفت: «در طول یک دوره ۱۸ ساله، میزان هزینه‌های دیابت دو برابر سریع‌تر از مجموع هزینه‌های همه بیماری‌های دیگر افزایش یافته است.» یافته‌های این بررسی در شماره ۲۷ دسامبر ژورنال انجمن پزشکی امریکا منتشر شده است.

مخارج هنگفت بهداشتی آمریکا
       این پژوهشگران از این تجزیه ‌و تحلیل داده‌های دولت فدرال به این نتیجه می‌رسند که در سال ۲۰۱۳ آمریکایی‌ها 1/2 تریلیون دلار صرف تشخیص و درمان مشکلات بهداشتی کردند و این مخارج به بیش از ۱۷ درصد کل اقتصاد آمریکا بالغ می‌شود.

       دکتر ازکیل امانوئل در سرمقاله‌ای به همراه یافته‌های این بررسی جدید نوشت: «این میزان گیج‌کننده و تقریبا غیرقابل‌تصوری است.» امانوئل اشاره کرد: «درواقع، این میزان مخارج، نظام بهداشتی آمریکا را به پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان پس از اقتصادهای ملی آمریکا، چین، ژاپن و آلمان بدل می‌کند.» دیلمن و همکارانش هزینه 1/2 تریلیارد دلاری صرف شده در سال ۲۰۱۳ را میان ۱۵ عارضه بهداشتی متفاوت تقسیم کردند تا ببینند که کدام بیماری بیشترین دلارها را صرف می‌کند.

بیشترین هزینه‌های بهداشتی در سال ۲۰۱۳ صرف این ۱۰ بیماری شده بود:
- دیابت: 4/101 میلیارد دلار
- بیماری ایسکمیک قلب 1/88 میلیارد دلار
- کمردرد و گردن درد 6/87 میلیارد دلار
- فشار خون بالا 9/83 میلیارد دلار
- جراحات ناشی از افتادن 3/76 میلیارد دلار
- افسردگی 1/71 میلیارد دلار
- مراقبت‌های دندان‌پزشکی 4/66 میلیارد دلار
- مشکلات بینایی و شنوایی ۵۹ میلیارد دلار
- مشکلات پوستی 7/55 میلیارد دلار
- بارداری و مراقبت‌های بعد از زایمان

       دیلمن گفت: «مواردی در این فهرست قرار دارند که هنگامی به مراقبت‌های بهداشتی فکر می‌کنیم، ضرورتا موردنیاز یک آمریکایی متوسط نیستند.»

       سرطان در این فهرست قرار داده نشده است، چراکه پژوهشگران آن را بر حسب اعضای درگیر برای مثال سرطان پستان و سرطان روده بزرگ تقسیم کرده بودند. در مجموع هزینه مراقبت از همه سرطان‌ها بر اساس این بررسی حدود ۱۱۵ میلیارد دلار است.

آیا این مخارج بالا بجا بوده است؟
       با این حال، دیلمن می‌گوید که ابن بررسی فقط به مجموع پولی که برای مراقبت‌های بهداشتی صرف شده است، پرداخته است و نه اینکه آیا این پول به‌طور معقولی خرج شده است یا نه. یک گزارش متعاقب که در چند ماه آینده انتشار خواهد یافت، این مخارج را به عوامل خطرسازی که باعث بیماری می‌شوند، ارتباط خواهد داد.

       او گفت: «به نظر من این بررسی چشم‌اندازی را برای ما فراهم می‌کند. این گزارش به ما می‌گوید که کاوش عمیق‌تر را از کجا شروع کنیم. برای مثال، این گزارش مشخص می‌کند ما به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از سایر بیماری‌ها برای دیابت خرج می‌کنیم و اکنون می‌توانیم به این موضوع فکر کنیم که علت این وضعیت چیست.»

       این پژوهشگران می‌نویسند؛ بیش از ۵۷ درصد میزان پولی که در سال ۲۰۱۳ برای مراقبت دیابت صرف شده بود، برای تهیه داروها و 5/23 درصد از آن برای مراقبت‌های سرپایی خرج شده بود. دیلمن گفت: «ما می‌دانیم که بیشترین میزان افزایش هزینه‌ها به مخارج داروها مربوط است.»

اما او افزود که این امر لزوما به این معنا نیست که پول به نادرستی برای داروها خرج می‌شود.
       دیلمن گفت: «افراد فورا شرکت‌های داروسازی را مقصر این وضعیت می‌شمارند، اما به نظر من اگر داروها مانع از مراجعه فرد به کلینیک شوند، لزوما چیز بدی نیستند. هزینه‌های صرف شده برای درمان کلسترول بالا تقریبا به‌طور کامل به داروها مربوط می‌شود و احتمالا چیز خوبی هم هست.» او افزود: «هنگامی‌که با پزشکان دراین‌باره صحبت می‌کنیم، مقداری بدبینی درباره کارآیی مخارجی که صرف کمردرد و گردن درد می‌شود، وجود دارد. کمردرد و گردن درد یقینا ازجمله مواردی هستند که مخارج زیادی روی دست ما می‌گذارند و این وضعیت ما را تشویق می‌کند که دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم و نتایج حاصل از صرف این مخارج را ارزیابی کنیم.»

امانوئل هم در سرمقاله‌اش با این نظر موافقت می‌کند
       او می‌نویسد: «میزان‌های مشکلات بهداشتی مرتبط با درد درواقع در حال افزایش است نه کاهش و کارکرد درمانی درباره این عوارض در آمریکا چندان خوب نیست.»

       امانوئل گفت: «بیمارانی که می‌خواهند از درد رهایی یابند، اغلب به جراحی روی می‌آورند، حتی هنگامی استراحت، فیزیوتراپی و مداخلات غیر جراحی تاثیربخشی یکسانی دارند.»سپید

منبع: US & World Reports

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: