کد خبر: ۱۳۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 2016December 29
تحقیقات علمی ثابت کرده که افرادی که به صورت طولانی در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند دچار مشکلات پوستی زودرس و برخی دیررس می شوند.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم (عج) گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از سایر پلیس های تخصصی در معرض آلودگی هوا و بویژه نور مستقیم خورشید آفتاب قرار دارند، براین اساس بیشتر در معرض بیمارهای پوستی و پیری زودرس پوست صورت هستند.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود داوودی افزود: تحقیقات علمی ثابت کرده که افرادی که به صورت طولانی در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند دچار مشکلات پوستی زودرس و برخی دیررس می شوند.
وی آفتاب سوختگی بویژه در فصل تابستان را از بیماریهای پوستی زودرس عنوان کرد و گفت: لکه های پوستی، تغییرات مربوط به تخریب رشته های ارتجاعی پوست، پیری زودس و سرطان از جدی ترین بیماری پوستی است. و
در افرادی که در معرض طولانی نور خورشید قرار داشته اند، سرطان سلول های پایه ای پوست مشاهده شده است.
این متخصص پوست و مو، اضافه کرد: جدی ترین مشکل ماموران راهور تماس طولانی مدت آنان با نور آفتاب است که در طولانی مدت مشکلاتی را برای آن ها ایجاد می کند که کم اهمیت ترین این مشکلات پیری زودرس و لکه های پوستی و با اهمیت ترین آن ها سرطان های پوستی است.
داوودی مشکل دیگر پلیس راهور را تماس طولانی با آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: این مشکل در برخی افراد که در روزهای اول خدمت هستند، دیده می شود و در برخی با گذشت زمان ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: ماموران راهور که در معرض آلودگی هوا قرار دارند به تدریج دچار آلرژی های تنفسی و پوستی می شوند که خود را به شکل خارش و کهیر مزمن نشان می دهد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم(عج) افزود: مشکل دیگری که ممکن است پلیس های راهور درگیر آن شوند که البته در شرایط حاضر که بنزین سرب ندارند و کیفیت آن بهبود یافته، مسمومیت با سرب است که البته در این افراد کم خونی بوجود آورده و در شکل مشکلات پوستی و ریزش مو خود را نشان می دهد.
به گفته داوودی، با تغییرات ایجاد شده در کیفیت بنزین، این گونه بیماریهای پوستی کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: آلودگی هوا علاوه بر مشکلات عروقی، قلبی و ریوی، در عروق مغز پوست نیز اثرگذار است و افرادی که در تماس طولانی با دود و آلودگی هوا قرار دارند دچار کمبود اکسیژن پوستی و پیری زودرس می شوند.
داوودی خطاب به ماموران راهور که در معرض آلودگی هوا و تابش آفتاب قرار دارند، گفت: این ماموران که پوشش مناسب، لباس آستین بلند و کلاه دارند اما برای برخی از قسمت های پوست که محافظ ندارد باید از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنند. همچنین به دلیل تماس طولانی با آفتاب هر دو یا چهار ساعت زدن این کرم را در روی پوست خود تکرار کنند تا از بروز بیمارهای پوستی و سرطان جلوگیری شود.
وی همچنین به ماموران راهور پیشنهاد کرد از ماسک استفاده کنند تا تنفس سبب آلودگی در عروق پوستی و تخریب عروق پوستی آن ها نشود چرا که در غیر این صورت دچار پیری زودرس پوست می شوند اما استفاده از ماسک این مساله را به تاخیر می اندازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: