کد خبر: ۱۳۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 2016December 23
استفاده از ترکیب آب جوشانده و نمک دریا در درمان برخی بیماری های مجاری گوش و حلق و بینی بسیار موثر است.

شفا آنلاین:یک پژوهشگر طب سنتی گفت: شست وشوی زیاد بینی با آب نمک موجب از بین رفتن حس بویایی و ابتلا فرد به فشار خون می شود. 

به گزارش شفا آنلاین:یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: استفاده از ترکیب آب جوشانده و نمک دریا در درمان برخی بیماری های مجاری گوش و حلق و بینی بسیار موثر است. 
 
وی بیان کرد: چکاندن آب نمک در داخل بینی با قطره چکان یا شست و شوی بینی به کمک سبب ضد عفونی کنندگی و درمانگر پولیپ بینی است.
 
این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شست و شوی دهان و گلو به کمک آب نمک موجب درمان عفونت دندان، لوزه و گلو می شود.
 
حیدری عنوان کرد: همچنین استفاده از آب نمک برای شست و شو و ضدعفونی کنندگی گوش و چشم مفید است.
 
وی تاکید کرد: افراد برای درمان مشکل سینوزیت می توانند ترکیب آب و نمک را شب قبل از خواب در مجاریبینی چکانده که این عمل عفونت سینوس ها را به مرور زمان از بین می روند.
 
این پژوهشگر طب سنتی اشاره کرد: استفاده از آب نمک سبب تسکین درد ناشی از عفونت می شود و همچنین کمپرس نمک دریا به همراه در درمان عفونت و درد دندان بسیار موثر است.
 
حیدری اضافه کرد: برای درمان آلر‍ژی هایی که همراه آبریزش بینی است، چکاندن آب نمک در بینی و شست شوی آن موجب کاهش آبریزش بینی می شود.
 
وی افزود: استفاده از نمک صنعتی در آب نمک به دلیل ورود حجم زیادی از نمک هنگام شست و شوی مجاری گلو به حلق سبب بالا رفتن فشار خون می شود.
 
این پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: شست و شوی زیاد بینی با آب نمک مخاط بینی و دهان را از بین می برد و ممکن است موجب ضعف حس بویایی فرد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: