کد خبر: ۱۳۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 2016December 23
میشله مورگان»، بازیگر اسطوره‌ای سینمای فرانسه و اولین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در ۹۶ سالگی درگذشت.
شفا آنلاین:«میشله مورگان»، بازیگر اسطوره‌ای سینمای فرانسه و اولین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش شفا آنلاین:«میشله مورگان» یکی از بزرگترین بازیگران قرن بیستم سینمای فرانسه بود و با بیش از سه دهه حضور درخشان در سینمای فرانسه و آمریکا، نخستین بازیگری بود که جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را در سال ۱۹۴۶ و در اولین سال اعطای آن دریافت کرد.

 
 
 این بازیگر فرانسوی در طول دوران حرفه‌ای خود در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی مقابل دوربین رفت که از مهمترین آنها می‌توان به فیلم گانگستری «بندر سایه‌ها» محصول ۱۹۳۸، «سمفونی پاستورال» و «بُت افتاده» اشاره کرد.

وی که سابقه بازی در کنار بازیگرانی چون «گابین»، «ژان ماری»، «میشل سیمون» و «همفری بوگارت» را داشت، در سال ۱۹۴۶ برای بازی در نقش زنی نابینا در فیلم «سمفونی پاستورال» جایزه بهترین بازیگری جشنواره کن را دریافت کرد.

دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ دوران اوج فعالیت هنری «میشله مورگان» بود، اما با ظهور موج نوی سینمای فرانسه وی به تدریج از صحنه سینما محو شد.

وی در سال ۱۹۹۲ به پاس نقش قابل ملاحظه در سینمای فرانسه جایزه افتخاری «سزار» را دریافت کرد و علاوه‌بر آن دارای نشان «لژیون دونور» بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه نیز بود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: