کد خبر: ۱۳۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
مدیرعامل بیمه سلامت تاکیدکرد:
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: نظام ارجاع تنها راه برون رفت کشور از وضع موجود در برابر مشکلات سلامت است.

شفا آنلاین:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: نظام ارجاع تنها راه برون رفت کشور از وضع موجود در برابر مشکلات سلامت است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد جواد کبیر در سفر به ارومیه و نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت موضوع نظام ارجاع گفت: در این راستا عزم داریم با عمل به فرامین مقام معظم رهبری و تعهدات خود با دولت در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، کنترل تقاضا را با استفاده از نظام ارجاع سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به 4 رسالت و ماموریت سازمان بیمه سلامت شامل حفاظت از بیمه شده ها در برابر هزینه های سلامت، پوشش بیمه همگانی به عنوان چتر حمایتی، فراهم آوردن دسترسی یکسان و بهره مندی عادلانه از خدمات بیمه سلامت و ایجاد تضمین لازم برای کیفیت خدمات به معنای بهره مندی خدمات ارائه شده از استانداردهای لازم گفت: از سال 91 و با توجه به ماده 38 برنامه پنجم توسعه این سازمان موظف شد تا بتواند با فراهم آوردن زمینه بهره برداری مردم از خدمات بیمه و پیشگیری در ستون های مختلف آنها را تحت پوشش قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر در آذربایجان غربی در صندوق های بیمه سلامت تحت پوشش بوده و آذربایجان غربی سومین استان استفاده کننده و دریافت کننده دفترچه های بیمه سلامت در سطح کشور است.

وی گفت: امیدواریم تا پایان امسال با بهره مندی از یک سیستم یک پارچه، بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران با یک کد بیمه‌ای پالایش شده و تنها از یک دفترچه استفاده کنند و طبق هدف گذاری برای سال آینده دفترچه بیمه سلامت حذف و ارائه کلیه خدمات درمانی توسط کارت ملی انجام شود.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه باید یک همگنی و تناسب بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت وجود داشته باشد گفت: نباید حاشیه نشینی داشته باشیم که تحت پوشش بیمه سلامت همگانی نباشد.

وی افزود: برابر مطالعات میدانی حدود 91 درصد از افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت جدید قرار گرفته‌اند، جمعیت محروم هستند و ما مدعی هستیم که حاشیه نشینی نیست که تحت پوشش این طرح قرار نگرفته باشد مگر اینکه فاقد شناسنامه باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز به عنوان یک تکلیف ملی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و بر اساس سند چشم انداز و برنامه ششم، توسعه مراقبت‌های اولیه با محوریت پزشک خانواده و با توجه به پیاده سازی نظام ارجاع امر بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت احداث کلینیک‌های یارانه‌ای است که تنها با هزینه‌ای بالغ بر 3000 تا 33500 هزار تومان خدمات رسانی کند، گفت: به شدت اصرار داریم این کلینیک ها در شهر های زیر 100 هزار نفر و مناطق محروم راه‌اندازی شوند.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه سیاست گذاران در کشور ما درگیر بخش های خصوصی هستند گفت: جمعیت کشور در آستانه 80 میلیون نفر است و دیده بان های نظام سلامت باید دقت کنند که نظام مراقبت‌ها بر اساس برنامه ریزیها باشد که هزینه های مراقبت کنترل شوند.

برچسب ها: بیمه ، سلامت ، کلینیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: