کد خبر: ۱۳۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 17
در حال حاضر این دانشگاه حدود 407 میلیارد تومان از بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت طلب دارد.

شفا آنلاین:معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران میزان مطالبات 16 بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر را 407 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسین مبارکی درباره آخرین وضعیت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی ایران از سازمان‌های بیمه‌گر گفت: در حال حاضر این دانشگاه حدود 407 میلیارد تومان از بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت طلب دارد. این دو سازمان بیمه‌گر، بدهکار عمده دانشگاه هستند و رقم بدهی سایر بیمه‌ها به اندازه آنها بزرگ نیست. بیشترین مشکلی که در حوزه نظام سلامت و عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده، به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها است.

وی افزود: ما قبلا هم از بیمه‌ها طلبکار بودیم، ولی فاصله پرداختی از زمانی که صورتحساب‌های بیمارستانی دریافت می‌شد تا موعد پرداخت، چند ماه بیشتر نبود، اما در حال حاضر این فاصله به یکسال رسیده است.

مبارکی، آخرین پرداختی‌های قطعی از طرف سازمان تامین اجتماعی را آذر 94 و از سوی بیمه سلامت تا مهر 94 اعلام کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است باقیمانده این طلب، جزو دیون می‌رود و هر زمان که دولت پول این سازمان را پرداخت کرد، ما هم می‌توانیم آن را بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه بیان کرد: پرداخت علی الحساب تامین اجتماعی نیز تا اردیبهشت 95 است. 126 میلیارد تومان از  این 407 میلیارد تومان، مربوط به سال 94 است و 280 میلیارد تومان باقیمانده در سال 95 ایجاد شده است.

وی در خصوص آخرین پرداختی کارانه کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: کارانه کادر درمان تقریبا تا  اسفند سال 94  پرداخت شده است و امروز حدود 9 ماه کارانه به آنها بدهکار هستیم. در مورد خرید تجهیزات و دارو نیز حدود 200 میلیارد تومان بدهی داریم.

مبارکی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از بدهی‌های ایجاد شده برای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در زمینه دارو، ملزومات، تجهیزات پزشکی، حق الزحمه کارکنان و پزشکان و مبالغی مربوط به اقدامات برون سپاری شده‌، است. در حال حاضر نیز   این دانشگاه حدود 70 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است. ما از مجموعه بیمه‌ها به خاطر پرداخت‌هایی که انجام می‌شود تشکر می‌کنیم ولی دلیل بر این نیست که فاصله زمانی پرداخت‌ها تا این اندازه طولانی شود. این یک رابطه و تعامل دو طرفه است که باید به خوبی شکل گیرد.

برچسب ها: دانشگاه ، سلامت ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: