کد خبر: ۱۳۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 17
قدرت سایندگی در خمیردندان‌های زغالی برای سفید شدن در کوتاه مدت شاید اثرگذار باشد اما در طولانی‌مدت دندان‌ها را زرد می‌کند.
شفا آنلاین:متخصص ترمیمی و زیبایی دندان گفت: قدرت سایندگی در خمیردندان‌های زغالی برای سفید شدن در کوتاه مدت شاید اثرگذار باشد اما در طولانی‌مدت دندان‌ها را زرد می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،کیوان ساعتی، متخصص ترمیمی و زیبایی دندان،در پاسخ به این سوال که آیا خمیردندان‌های زغالی می توانند در سفیدی دندان موثر باشند گفت: در ابتدا فرض می‌کنیم که در ترکیبات این خمیر دندان‌ از زغال استفاده شده است، در این صورت باید گفت زغال موجود در این خمیر دندان با دو روش می تواند سبب سفیدی دندان شود، جذب یونی به دلیل کربن موجود در خمیردندان و دوم اثر سایندگی ذغال.

وی افزود: فضای بین کربنی‌های موجود، جذب رنگدانه دندان شده و باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود اما برای این کار به مدت زمان زیاد و حجم زیادی احتیاج است که عملاً با خمیردندان امکانپذیر نیست.

ساعتی اضافه کرد: دوم، اثر سایندگی ذغال موجود در این خمیردندان‌ها است که این اثر در طولانی‌مدت باعث سایش مینا، ایجاد حساسیت، پوسیدگی و ضعف دندان‌ها می‌شود و عملا دندان‌ها را زودتر از موعد زرد می‌کند.

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان گفت: قدرت سایندگی در خمیردندان‌های ذغالی برای سفید شدن در کوتاه مدت شاید اثرگذار باشد اما در طولانی‌مدت دندان‌ها را زرد می‌کند.

وی گفت: حال اینکه آیا این شرایط در خمیردندان ذغالی وجود دارد یا خیر، جای تردید است زیرا یک خمیردندان برای اینکه به سطح عرضه برسد،‌باید تأییدیه انجمن علمی دندانپزشکی کشور یا دندانپزشکی جهانی را داشته باشد.

ساعتی افزود: تا جایی که من می دانم خمیر دندان ذغالی تا این زمان تاییدیه انجمن «متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران» و انجمن های « WHOو ADA » دریافت نکرده است.

این متخصص ترمیمی و زیبایی دندان در پاسخ به این سوال که چه خمیردندانی، در سفیدی دندان‌ها موثر است،‌گفت: بعضی خمیردندان‌ها ماده‌ای دارند که به عنوان سفیدکننده عمل می‌کند اما این ماده سایشی نیست که اثر مخرب سایش ذغال را داشته باشد،  همچنین مردم باید بدانند که خمیردندان به تنهایی دندان‌ها را سفید نمی‌کند و برای سفید شدن دندان‌ها باید به متخصص مراجعه کرد تا تحت نظر پزشک و به‌وسیله ماده مخصوصی این کار انجام شود

برچسب ها: خمیردندان ، ذغال ، ترکیب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: