کد خبر: ۱۳۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
گاهی حادثه‌ای آنی اتفاق می‌افتد و افراد زیادی را از تعادل خارج می‌کند؛ بنابراین تا بازگشت به تعادل نسبی، دستگاه‌ها در این رابطه ماموریت دارند.

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان مدیریت بحران کشور فقط 21 بالگرد در اختیار دارد که در قبال این حجم از حادثه در کشور کافی نیست.

به گزارش شفا آنلاین، اسماعیل نجار در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: گاهی حادثه‌ای آنی اتفاق می‌افتد و افراد زیادی را از تعادل خارج می‌کند؛ بنابراین تا بازگشت به تعادل نسبی، دستگاه‌ها در این رابطه ماموریت دارند.

نجار افزود: باید تعریف بحران از سوی مدیران مربوطه در عمل مشخص شود چراکه ضرورت دارد هر مدیر در حوزه وظایف خود با جدیت اقدام کند.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از بحران، باید آموزش دائمی و تامین تجهیزات و امکانات لازم صورت گیرد که در مواقع وقوع حادثه غافلگیر نشویم.

این مسئول گفت: 21 بالگرد در اختیار مدیریت بحران کشور قرار دارد و به دلیل اینکه این میزان در حوادث کافی نیست، از امکانات سایر دستگاه‌ها نیز بهره‌برداری خواهد شد.


نجار ادامه داد: باید تمامی مناطق حادثه‌خیز مشخص شود و در این رابطه تدابیر ویژه در خصوص پیش‌بینی و پیشگیری اندیشیده شود.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلسات تکراری گاهی منجر به سردی و بی‌انگیزگی می‌شود و شاید اقدامات خاص و تصمیمات اساسی محقق نشود.


نجار با اشاره به اینکه اساس کار مدیریت بحران شناخت مخاطرات و برنامه‌ریزی است، افزود: پیشگیری و پیش‌بینی باید به جد در دستور کار مدیریت بحران و مدیران مربوطه قرار داشته باشد.

وی به لزوم نظارت صحیح و فرهنگ‌سازی در خصوص ساخت و سازهای مسکن اشاره کرد و گفت: وظیفه ذاتی دست اندرکاران مدیریت بحران آگاه‌سازی مردم و نظارت بر ساخت و سازها است که باید با جدیت بیشتری صورت گیرد که نیازی به اعتبار خاصی نیز ندارد.


این مسئول خاطر نشان کرد: ظرف مدت کوتاهی دمای هوا به شدت پایین آمد که افت فشار گاز به دلیل مصرف بالا قابل پیش‌بینی است که باید برای این امر تدابیر لازم از پیش اندیشیده شود.



تمامی منازل شهری و روستایی ظرف 10 سال بیمه می‌شوند


نجار افزود: در خصوص بیمه، لایحه‌ای به مجلس تقدیم شد و 3 بار در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، قانونگذار الزام بیمه را پذیرفت که امید است در شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته و ابلاغ شود.


وی ادامه داد: بر این اساس، کل منازل شهری و روستایی با یک مبلغ کلان به صورت پلکانی ظرف 10 سال بیمه می‌شوند.



برای آنفلوآنزای مرغی اعتبارات لازم دیده شده است


رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به احتمال شیوع آنفولانزای مرغی و لزوم پیشگیری از آن اضافه کرد: برای بیماری‌های اپیدمی به خصوص آنفولانزای مرغی اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سال گذشته 500 میلیارد تومان برای تامین امکانات و تجهیزات راهداری اختصاص داده شد؛ ولی امسال برخلاف درخواست‌ها این میزان به 300 میلیارد تومان رسیده است.


15 استان به بیمارستان صحرایی تجهیز می‌شوند


نجار ادامه داد: 15 بیمارستان صحرایی در 15 استان خریداری شده است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: در بحث تلفن ویژه مدیریت بحران 7 هزار شماره در نظر گرفته شده که ارتباط با آنها رایگان است.


این مسئول با اشاره به موضوع امداد و نجات جاده‌ای افزود: اورژانس، راهداری، آتش‌نشانی و آمبولانس انتقال متوفیان و سایر دستگاه‌های مسئول در این رابطه باید تعامل ویژه‌ای با یکدیگر داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: