کد خبر: ۱۳۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
در حال حاضر صنعت بیمه درمانی در کشور ما دچار مشکل است اما آن چیزی که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در کشور تعقیب می‌کند این است که اگر حق بیمه‌ای بابت درمان از مردم اخذ می‌شود در همین حوزه نیز هزینه شود.
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفـت: مشکل ساختاری که در نظام بیمه‌ای ما وجود دارد این است که ما به‌جای صنعت بیمه با صندوق‌های بیمه مواجه هستیم.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حاجی آقاجانی در مراسم افتتاح دو پروژه تشخیصی‌ درمانی در دانشگاه علوم‌ پزشکی گناباد، با بیان این مطلب اظهار کرد: همیشه یک طرح بزرگ همه جانبه با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو بوده و یکی از مشکلات طرح تحول سلامت نیز بحث بیمه‌ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت بیمه درمانی در کشور ما دچار مشکل است اما آن چیزی که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در کشور تعقیب می‌کند این است که اگر حق بیمه‌ای بابت درمان از مردم اخذ می‌شود در همین حوزه نیز هزینه شود.

آقاجانی با بیان اینکه صنعت بیمه‌ای که بتواند سرمایه گذاری بین نسلی را ارزش مضاعف بدهد در واقع یک نوع سپرده‌گذاری است، خاطرنشان کرد: به طور مثال شخصی که 30 سال حق بیمه پرداخت می‌کند در واقع سپرده‌گذاری کرده و بایستی به بهترین وجه حفظ و تبدیل به سرمایه‌ای پویا متناسب با تورم شود، که متأسفانه بیمه‌های ما این گونه نیست.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با کمک مجلس شورای اسلامی برای بیمه سلامت همگانی هشت هزار میلیارد تومان اوراق تصویب و پرداخت خواهد شد، همچنین در سازمان تأمین اجتماعی نیز قرار است مبلغی تأمین اعتبار شود که امیدواریم مشکلاتی که بیمه‌ها برای بیمارستان‌های ما ایجاد کرده‌اند کاسته شده و طرح تحول نظام سلامت با قوت به کار خود ادامه دهد.

آقاجانی با بیان اینکه وقتی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد حقیقتا در حوزه سلامت، مشکلات زیادی مانند بالا بودن هزینه‌های درمانی و بیمارستان‌های فرسوده گریبان گیر مردم بود، اضافه کرد: اما در این دولت مردم احساس کردند که دلسوزی بیشتری نسبت به سلامتی مردم به خرج داده می‌شود و این دستاورد بزرگی است.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت به همه حوزه‌ها مانند زیرساخت‌ها و فرآیندها و کیفیت نظر داشته و این چند وجهی بودن طرح می‌تواند تأثیرگذاری را بیشتر کند.

وی بیمارستان علامه بهلول گنابادی را یکی از 100 بیمارستان در حال ساخت توسط دولت عنوان و تأکید کرد: ساخت بیمارستان ها در کشور ما معمولا بیش از 15 سال طول می کشد اما متوسط افتتاح تخت های بیمارستانی دولتی در دولت های گذشته حدود یک هزار و 600 تخت در سال بوده یعنی در چهار سال یک دولت، حدود 6 تا 7000 تخت به بهره‌برداری می‌رسید اما این کار عملا در دولت یازدهم 3 برابر شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تاکنون در دولت یازدهم 12 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده و تا پایان کار دولت نیز 9000 تخت افتتاح خواهد شد که مجموع این تخت‌ها به 21 هزار تخت می‌رسد.

آقاجانی مراکز پلی کلینیک‌های تخصصی را بسیار تأثیرگذار خواند و اظهار کرد:  پلی کلینیک‌ها هر کدام 25 تا 40 مطب متخصص داشته و دارای امکانات آزمایشگاه و داروخانه نیز هستند و می‌توانند خدمات سرپایی ارزان قیمت با کیفیت به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان تجهیزات پزشکی کشور نیز گفت: هرکدام از این تجهیزات حدود 20 سال عمر داشته و فرسوده بودند که 27 هزار و 500 قلم تجهیزات پزشکی با سرمایه‌ای از 50 میلیون تا 5 میلیارد تومان برای نوسازی این ناوگان خریداری و راه اندازی شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همه این پروژه ها شامل بیمارستان ها، تجهیزات پزشکی و نوسازی فضای فیزیکی بیمارستان ها که بیش از یک میلیون و 200 متر مربع بوده از محل طرح تحول نظام سلامت تأمین اعتبار شده است.



هزینه خدمات درمانی در ایران از متوسط جهانی پایین‌تر است
 

وی همچنین با بیان اینکه هزینه خدمات درمانی در ایران از متوسط جهانی پایین‌تر اس، اظهار کرد: توجه جدی به پرداخت‌های مردم و اینکه رسالت انقلاب و نظام ما توجه به محرومین است از اهداف این طرح بوده و برای اولین بار پرداخت های مردم در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی به حداقل رسید، به گونه‌ای که تقریبا همه مردم امکان بهره‌مندی از این خدمات را با حداقل هزینه پیدا کرده‌اند.

مرکز طب تصویری ام.آر.آی بیمارستان علامه بهلول گناباد و کلینیک تخصصی ارتودنسی بیمارستان ۲۲ بهمن، دو پروژه تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بود که با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال توسط معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان افتتاح شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: